آرشیو سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۳۱
اخبار کشور
۱۰

33 هزار پایگاه تابستانی میزبان 5 میلیون دانش آموز

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن پنج میلیون دانش آموز در پایگاه های تابستانی امسال آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 33 هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شده است که دانش آموزان را در پنج موضوع بصیرتی، فرهنگی و هنری و فعالیت های اردویی و نشاط آور، مهارت های حرفه ای و توجه به اشتغال، اقتصادی و کارآفرینی و مهارت های ورزشی تحت پوشش قرار می دهند.

کاظمی افزود: پایگاه ها شامل مدارس فعال، کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای، هزار و 200 کانون فرهنگی و تربیتی، 750 دارالقرآن فعال و بیش از 300 اردوگاه دانش آموزی است و در مجموع 37 برنامه در 6 ساحت تربیتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه های آموزش و پرورش برای دانش آموزان از جمله مسابقات نماز، اردوی دانش آموزان مناطق محروم و اردوی زیارت اولی ها، گفت: پایگاه های تابستانی آموزش و پرورش از 9 تیر آغاز به کار خواهند کرد و دانش آموزان برای ثبت نام اینترنتی به نشانیmedu.ir. 97 tabestan مراجعه کنند.

کاظمی با بیان اینکه اردوی راهیان نور برای 10 هزار دانش آموز از 10 تیر آغاز می شود، افزود: برای کیفیت و کمیت این اردو ها و ارتقای ضریب ایمنی آنها برنامه ریزی شده است.