آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۳۲
ورزش
۱۷

کی روش: راه فداکاری را می دانیم

کارلوس کی روش در کنفرانس بازی امشب حرف هایی هوشمندانه و جالب زد: همین که با اسپانیا بازی می کنیم، یعنی برنده ایم. به این دلیل می گویم برنده چون یک فرصت منحصر به فرد برای تیم ملی است که بیشتر بیاموزد و رشد کند. ما آمده ایم که بهتر شویم؛ اما تلاش می کنیم بازی خوبی مقابل اسپانیا انجام دهیم. باید به فوتبال احترام بگذاریم و تا لحظه آخر تلاش کنیم.

اسپانیا تیم خوبی است که بازیکنان بسیار خوبی دارد. آنها سبک خودشان را دارند و بازیکنان این تیم سرنوشت هر بازی را مشخص می کنند؛ اما ما هم بازیکنان بسیار خوبی داریم که اگرچه به اندازه اسپانیایی ها نیستند؛ اما راه مبارزه و فداکاری را به خوبی می دانند. نگرش ما به این بازی این است که از هر فرصتی استفاده کنیم. اما این که چگونه می شود تیم اسپانیا را متوقف کرد، پرسشی است که پاسخ آن یک میلیون دلار می ارزد!

خنده دار است که هیرو که بازیکن من بوده اکنون مربی رقیب من شده است. او را خوب می شناسم. او تصمیم های خوبی می گیرد و تلاش می کند اسپانیا را متحد کند. هر 23 نام اسپانیا من را نگران می کند. همان طور که گفتم آنها مدعی جام هستند. ولی برای من مهم است که بازیکنانم مثبت بیندیشند و متمرکز بازی کنند. تیم ما سوپرمن ندارد؛ اما تیم خوبی است. بازیکنانم آدم های عادی هستند. ما چه موفق بشویم و چه نشویم مردم ایران کنار ما هستند اگرچه با شکست ما ناراحت می شوند. آن اصلی که بازیکنانم همواره باید در ذهن داشته باشند این است که باید به پیراهن تیم ملی افتخار کنند.

مسعود شجاعی کاپیتان تیم هم در این کنفرانس گفت: ایرانی ها همیشه در سخت ترین شرایط بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. ما یاد گرفته ایم که در شرایط سخت متحد شویم. ما یک خانواده و یک ملت هستیم و این فقط در حرف نیست.