آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۸
سینمای جهان
۱۰

وین دیزل در کنار بازیگر «بازی تاج و تخت»

سرباز جنگی قدرت می گیرد

با آن که وین دیزل به اندازه کافی در بین تماشاگران سینما شهرت دارد، سازندگان «خون گرفتگی» بازیگر مجموعه «بازی تاج و تخت» را هم برای یکی از نقش های مهم آن انتخاب کرده اند. در محصول جدید شرکت سونی، جانس جوهانسن نقش مقابل دیزل را به عهده دارد. این بازیگر ایسلندی تبار با حضور در یکی از نقش های مهم درام تاریخی و پربیننده بازی تاج و تخت، تبدیل به چهره ای سرشناس شده است. کلید فیلمبرداری خون گرفتگی اوایل ماه جولای زده می شود. مایکل شین، ایزا گونزالس و آلکس هرناندز هم در این اکشن دلهره آور بازی دارند.

به نوشته هالیوود ریپورتر، خون گرفتگی را دیو ویلسن کارگردانی می کند. او دستیار و مشاور نزدیک تیم میلر در زمان تولید «ددپول» بود. فیلمنامه اقتباسی خون گرفتگی با نگاهی به داستان مصور والیانت نوشته شده است. این داستان درباره یک سرباز سابق جنگی است که بزودی صاحب قدرت های شگفت انگیز تازه ای می شود. هنوز زمانی برای اکران عمومی فیلم تعیین نشده است. اما با توجه به جدول کاری شلوغ بازیگر، بعید به نظر می رسد خون گرفتگی تا زودتر از سال 2020 روی پرده سینماها برود.

البته قرار است قسمت هشتم مجموعه اکشن و ماجراجویانه «سریع و آتشی» هم در همین سال به روی پرده سینماها برود. کار پیش تولید این فیلم در کمپانی یونیورسال آغاز شده و بزودی کلید فیلمبرداری آن هم زده می شود. دیزل 50ساله که این روزها به عنوان قهرمان جدید اکشن سینما شناخته می شود، روزهای پرکاری را در پیش دارد. بجز دو فیلم اعلام شده، او باید در قسمت های تازه ای از «ریدیک» و «سه ایکس» هم بازی کند. در کنار این فیلم ها، دیزل قرارداد همکاری با دو مجموعه اکشن و ابرقهرمانانه «نگهبانان کهکشان» و «آونجرز» را هم دارد! در هر دو فیلم، دیزل صدای خود را به کاراکتر انیمیشنی بانمکی به نام گروت قرض داده است. گروت یکی از شخصیت های مهم نگهبانان کهکشان است. کاراکترهای زنده و انیمیشنی این مجموعه فیلم، در داستان دو قسمت تازه آونجرز هم حضور دارند.