آرشیو سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷، شماره ۵۱۴۸
سینمای جهان
۱۰

«ژوکر» نسخه مستقل سینمایی می شود

جارد لتو ول کن «ژوکر»نیست!

اگر جارد لتو، مدیر تولید نسخه ای مستقل و تازه از ماجراجویی های کاراکتر ژوکر نمی شد، این فیلم امکان تولید پیدا می کرد؟ پاسخ چه مثبت باشد و چه منفی، کمپانی برادران وارنر خودش را موظف به ساخت فیلم سینمایی «ژوکر» کرده است. لتو در اکشن کمیک استریپی و ضد ابرقهرمانانه «جوخه خودکشی»، نقش کاراکتر ژوکر را بازی کرد. بازی او با تحسین منتقدان و تماشاگران روبه رو شد. این استقبال آنقدر به مذاق تهیه کنندگان فیلم و خود بازیگر خوش آمد، که همان سال قبل خبر از ساخت نسخه مستقل ژوکر دادند!

لتو و برادران وارنر این روزها درحال مذاکره پیرامون این نسخه هستند و به صورت طبیعی، توجه هر دو طرف معطوف به فیلمنامه ای است که باید آماده کار شود. هنوز نویسنده ای برای کار نگارش فیلمنامه انتخاب نشده و جست و جو برای پیدا کردن یک نویسنده خوب و خوش فکر ادامه دارد. فیلمنامه ژوکر در همان دنیای جوخه خودکشی سیر خواهد کرد و احتمال حضور کاراکترهای این فیلم در نسخه مستقل ژوکر وجود دارد.

جوخه خودکشی را دیوید آیر کارگردانی کرد. داستان فیلم درباره گروهی از ضدقهرمانان دنیای داستان های مصور شرکت دی سی است. ویل اسمیت، مارگوت رابی و دیو باتیستا از جمله بازیگران این اکشن ماجراجویانه بودند. فروش جهانی بالای 746 میلیون دلاری فیلم در آمریکا و دیگر نقاط جهان، هم راه را برای تولید قسمت های تازه این فیلم باز کرد و هم برادران وارنر را به فکر تولید فیلم های مستقلی با محوریت کاراکترهای منفی و شرور داستان های مصور دی سی انداخت. کمپانی برادران وارنر در حال حاضر، چند فیلم کمیک استریپی را آماده نمایش دارد که براساس داستان های مصور شرکت دی سی ساخته شده اند. از بین آنها می توان به «آکوامن»، «شزم!» و «واندروومن 2» اشاره کرد. هر سه فیلم سال آینده میلادی به روی پرده سینماها می روند. بحث تولید نسخه مستقل ژوکر توسط برادران وارنر در شرایطی مطرح است، که نسخه مستقل دیگری از ماجراجویی های ژوکر به کارگردانی تاد فیلیپس و بازی یواکین فونیکس در نقش ژوکر هم در دستور کار صنعت سینما قرار دارد.