آرشیو یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۲
معارف
۶
خاطراتی از رهبر معظم انقلاب

با خورشید انقلاب

منبع درآمد زندگی رهبر انقلاب

چند سال پیش درجایی سخنرانی داشتم و وجوه اشتراک امام و رهبر معظم انقلاب را مطرح می کردم، فردی یادداشتی به من داد که رهبری چقدر حقوق می گیرند، من شب بعد به شرح این مسئله پرداختم که من در متن کل امور مالی امام(ره) و دفتر امام بوده ام و شاهدم که ریالی از وجوهات شرعی و بیت المال استفاده نکرده و تماما از نذورات و هدایایی که به آنها می رسد استفاده می کنند، بنده در آن جلسه جزئیات این موضوع را توضیح دادم؛ مومنین و حتی افراد مستضعف برای آقا نذر می کنند و ایشان آنچه به عنوان هدیه و نذر برای خودشان باشد، دریافت می کنند و زندگی شان نیز از همین طریق می گذرد.

بعد از این، فرصت دیگری پیش آمد و من خدمت رهبر معظم انقلاب عرض کردم که از مبلغ حقوق حضرتعالی از اینجانب سوال شده و من هم پاسخ دادم اما دوست داریم پاسخ شما را هم بشنویم.

آقا فرمودند «ما کاری برای مردم نمی کنیم که طلب مزد، اجر و پاداش داشته باشیم»، من همان جا اشک هایم جاری شد و گفتم خدایا در این کشور هیچ مسئولی از لحاظ کمی و کیفی به اندازه رهبری برای جامعه، اسلام، انقلاب و ایران تلاش نمی کند اما ایشان تازه می گویند من کاری نکرده ام که استحقاق مزد داشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، عضو ارشد بیت امام خمینی و رئیس اسبق بنیاد شهید، گفت وگو با خبرگزاری فارس، 1397/3/19