آرشیو پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷، شماره ۶۸۳۰
خوانندگان
۱۴

پاسخ های فراخوان 2

پخش اعترافات یک دختر نوجوان 17 ساله از صدا و سیما در روزهای گذشته موجی از اعتراضات را حتی در میان سخت گیرترین لایه های اصولگرایان به دنبال داشت. این همه در حالی است که گره های اصلی کشور در جای دیگری است، پس گزاف نیست بگوییم برخی خواسته و ناخواسته رد گم می کنند و نشانی غلط می دهند. هفته پیش از مخاطبان پرسیده بودیم دیدگاه شما درباره رفتارهای رسانه ملی بویژه در مواجهه ملی و نه جناحی و یک سویه درباره چالش های عمده کشور چیست؟ آیا امیدی برای اصلاح رویه های این سازمان وجود دارد؟

صدا و سیما لایک های دختر 17 ساله را بالا برد

سمانه فخاری – ورامین – تماس تلفنی: رسانه ملی یا بهتر است بگویم رسانه گروه خاص به جای گفتن از درد دل مردم و مشکلاتشان می پردازد به رقص دختری 17 ساله! درحال حاضر مشکل ما گرانی دلار، افزایش اجاره بها خودروی بی کیفیت، جاده های خراب، بیکاری جوانان و... نیست. مشکل اصلی مان رقصیدن دختر 17 ساله ای است که شاید تا دیروز 100 نفر می شناختند و ویدئو هایش را لایک می کردند اما به لطف صدا و سیما الان یک ایران این دختر را می شناسند.

هدف، سرگرم کردن مردم و تحریف افکار است

بدون نام – کانال تلگرام ایران: رسانه ملی برای تحریف اذهان عمومی از فساد فراگیر و اوضاع نابسامان اقتصادی خیلی خوب می داند و دست روی موضوعی می گذارد که تا مدتها تمام شبکه های اجتماعی و رسانه های ملی و بین المللی به آن پرداخته و از موضوع اصلی و دغدغه معیشتی و عدم آزادی غافل بمانند. پخش قسمتی از اعترافات خانم هژبری در حال گریه دل انسان را به درد می آورد آیا رسانه ملی این را نمی داند که پخش این مصاحبه باعث نفرت و انزجار جامعه می شود؟ قطعا می داند. اما هدف دقیقا همین است که مردم را با مسائل سطحی و دغدغه های روزمره سرگرم کنند تا زمانی هرچند اندک این التهابات و نابسامانی ها فروکش کنند‎.

گناه آن دختر، بزرگ تر از گناه اختلاس گران بود؟

ناصر برادران - کانال تلگرام «ایران»: آدم از کسی که غیبت کند، دروغ بگوید، تهمت بزند، آبروی دیگران را بریزد بدش می آید. می گویند اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر قطع ارتباط با آن طرف است تا به گناهش پی ببرد. من هم یک دهه است که دیگر تلویزیون نمی بینم با این امید خوش خوشانی که شاید تلویزیون متوجه اشتباهش شود! بله خب، من از طریق فضای مجازی متوجه شدم که از یک دختر 17 ساله اعتراف گرفته اند. از نظر از ما بهتران این صحیح است که گناه این دختر از قتل و دزدی و تجاوز و اختلاس بزرگ تر است. مسئولان این کار تا دیر نشده اگر اعتقادی به آخرت دارند از گناه شان توبه کنند.

اگر تلویزیون خصوصی داشتیم «رفتار صدا و سیما» تغییر می کرد

متقی - تماس تلفنی: رویکرد یکجانبه صدا و سیما باعث می شود حتی مخاطبین اندکش را از دست بدهد. امید چیز خوبی است اما در مورد رسانه میلی بی معناست. سال هاست که رویه اش تغییر نکرده. اگر رسانه تصویری و شبکه های تلویزیونی خصوصی اجازه ظهور و بروز داشتند شاید تلویزیون میلی تکانی به خودش می داد و تلاش می کرد مخاطبان اندکش را از دست ندهد. تلویزیون هم مثل خیلی از ارکان دیگر جامعه تحمل نظر مخالف ندارد و انتقادات را نادیده می گیرد و چون قدرت مطلق تلویزیونی در ایران است به خودش زحمت نمی دهد راهش را عوض کند.

سال هاست با تلویزیون قطع ارتباط کرده ام

مهرناز فرخ نژاد – 811...0937: آخرین تصویری که از تلویزیون دارم سریال «یانگوم» است. سال هاست با شبکه های ایرانی قطع ارتباط کرده ام اما به نظرتان، آیا تلویزیون ملی برایش نظرات مخاطبان مهم و محترم است؟ اگر چنین بود خیلی قبل تر رویه اش را عوض می کرد. با یک دختر 17 ساله چنین بازی به راه انداختن درد دارد. جرم هایی در حال انجام است که اقتصاد مملکت را فلج کرده اما تلویزیون در برابرشان سکوت کرده. تلویزیون ملی به طرز مسخره و خنده داری دروغ می پراکند...