آرشیو شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستگیری جاعل چک های میلیاردی در کرج

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری جاعل دسته چک های جعلی که اقدام به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جواد صفایی گفت: در پی دستگیری فردی در یکی از بانک های شهر کرج به اتهام ارائه یک فقره چک جعلی به مبلغ 8 میلیون و 500 هزار ریال، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: متهم در تحقیقات اولیه کارآگاهان اظهار داشت که چک مذکور را در ازای فروش یخچال فریزر از شخصی به نام «ع –د» گرفته و اطلاعی از جعلی بودن آن ندارد.

این مقام انتظامی افزود: دارنده چک در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد وی نیز چک را در قبال هزینه نقاشی ساختمان از فرد دیگری گرفته و بدین ترتیب جاعل اصلی چک فردی به نام «م- ع» است که چک های جعلی توسط وی دست به دست شده است.

سرهنگ صفایی گفت: ماموران در اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم رادر اطراف شهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از وی تعداد پنج فقره چک بانکی جعلی کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: متهم بیان داشت که چک ها را از افراد سارقی که با آنها در ارتباط بوده خریداری کرده و سپس با تغییراتی که روی چک انجام داده، مبلغ و تاریخ آنها را تکمیل کرده و به کسانی که نیاز به چک داشتند

فروخته است.