آرشیو یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۵۸
صفحه آخر
۱۲

39 گروه یهودی در جهان رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

گروه های یهودی کشورهای مختلف با امضای نامه ای حمایت خود را از جنبش «تحریم، خارج کردن سرمایه ها از سرزمین های اشغالی و اعمال تحریم علیه تل آویو» (بی دی اس) اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه های یهودی از کشورهای مختلف نامه ای را امضا کرده و در آن حمایت خود را از جنبش «تحریم، خارج کردن سرمایه ها از سرزمین های اشغالی و اعمال تحریم علیه تل آویو» اعلام کردند. این گروه ها در نامه خود آورده اند: «چنین اقدامی یهودی ستیزی به شمار نمی رود.»

در این نامه همچنین آمده است: «امروز بیشتر از هر زمان دیگری مهم است که در مسیر تمایز قائل شدن بین خصومت یا تعصب علیه یهود از یک سو و نقد مشروع سیاست های اسرائیل و نظام ظلم و بی عدالتی حرکت کرد».

این نامه می افزاید: «نباید نقد مشروع اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینی ها را یهودی ستیزی تلقی کرد؛ زیرا چنین مقایسه ای مبارزه فلسطینی ها برای دستیابی به آزادی و عدالت و برابری و مبارزه جهانی علیه یهودی ستیزی را تضعیف می کند.»

گروه های یهودی امضا کننده نامه بیشتر، از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، آلمان و فلسطین اشغالی هستند.

برپایه این گزارش، فعالان جنبش «بی دی اس» خواهان تحریم تل آویو و خارج کردن سرمایه ها تا پایان اشغالگری و برپایی کشوری فلسطینی و توقف شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینیان هستند. جنبش تحریم در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین به ویژه دانشگاه ها فعال است.

رژیم صهیونیستی در طول سال های اخیر جنبش یاد شده را «دشمن» خود معرفی کرده و از کشورهای غربی خواسته است تا فعالیت های این جنبش را ممنوع کنند؛ چرا که این جنبش موفق شده است بسیاری از شرکت های غربی را به انصراف از سرمایه گذاری و خارج کردن سرمایه های خود از شهرک های صهیونیست نشین اراضی اشغالی متقاعد کند.