آرشیو دوشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۴۱
سیاست
۴

کریمی قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری مشهد:

وزارت اطلاعات نباید اجازه دهد امنیت ازطریق سرویس های نفوذ ضربه بخورد، چراکه دشمن همیشه تلاش کرده چتر امنیتی را از سر ملت ایران بردارد. حمله به نیروی انتظامی و سپاه با هدف برداشتن این چتر صورت می گیرد. این ارگان ها رکن اساسی پاسداری از انقلاب هستند.

کشورهای غربی ادمین های تلگرامی خود را با در اختیار داشتن پهنای باند 70درصدی به حال خود رها نمی کنند تا هرگونه اقدامی را انجام دهند و به محض دستگیری هجمه هایی را علیه نظام پیاده کنند.

در بخشی از برنامه ششم توسعه موضوعی مبنی بر شفاف سازی در حوزه اطلاعاتی و پاسخگو بودن اطلاعات سپاه به نمایندگان را گنجانده بودند که متاسفانه حذف شد و اکنون ادعا می شود که چرا اطلاعات سپاه شفاف سازی نمی کند: کاش این ماده حذف نمی شد تا آقای طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه نظرات خود را درباره ادمین کانال های تلگرامی به اطلاع نمایندگان می رساند.

ورود سازمان اطلاعات سپاه به حوزه مقابله با جاسوسی و دوتابعیتی ها و همکاری این سازمان با وزارت اطلاعات در شرح وظایف این سازمان گنجانده شده و ورود این سازمان به حوزه مظنونان به جاسوسی کاملا تعریف شده است.

شایعه پراکنی، سیاه نمایی، حمایت بی پروا از سران فتنه، ایجاد ناآرامی های خیابانی، تشویش اذهان عمومی، انعکاس اخبار کذب در خصوص بازداشت ها و زندانیان، انتشار مطالب ضددین از عناوین مجرمانه این گروه های تلگرامی است.

رییس جمهور پس از دستگیری ادمین های تلگرامی با وزیر اطلاعات تماس می گیرد. وزیر اطلاعات در پاسخ اظهار می کند هیچ عنوان مجرمانه ای متوجه مدیران این کانال های تلگرامی نیست که این اظهارنظر غیرمسوولانه و اشتباه بوده است. همیشه اختلاف نظرها بین نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شورای ویژه محرمانه حل می شد. در حالی که رییس جمهور در نشست خبری دوقطبی شدید بین قوه قضاییه و مجریه به وجود آورد. دستگیری این ادمین ها براساس نظر قوه قضاییه بوده است لذا چرا وزارت اطلاعات باید اعتبار خود را مصرف خرج چند ادمین کند.