آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۰۵
ورزش
۱۴
فوتبال

جدایی تیام و جپاروف از استقلال

پس از هفته ها کش وقوس مشخص شد سرور جپاروف و مامه تیام، دو بازیکن خارجی استقلال، دیگر در این تیم حضور نخواهند داشت. امیرحسین فتحی، سرپرست باشگاه استقلال، صبح پنجشنبه درباه حضور جپاروف در استقلال گفت: «وینفرد شفر، سرمربی تیم ما، شرایطی را که جپاروف برای حضور در باشگاه استقلال تهران درخواست کرده بود، قبول نکرد و حضور این هافبک ازبکستانی در استقلال منتفی است». ساعاتی بعد، جدایی این هافبک ازبکستانی از استقلال قطعی شد. جپاروف که چند روز پیش نیز به عنوان بهترین پاسور لیگ ایران در فصل گذشته انتخاب شده بود، به تیم جتسو قزاقستان پیوست.

حضور مامه تیام در استقلال را هم باید منتفی دانست. این بازیکن با استقلال قرارداد دارد، اما بندی در قراردادش وجود دارد که می تواند به راحتی جدا شود. قرارداد تیام با استقلال آن قدر عجیب است که خیلی رسانه ها از آن به عنوان ترکمانچای نام برده اند. او با اینکه با استقلال قرارداد دارد، اما با پرداخت 200 هزار دلار می تواند جدا شود. فتحی اما می گوید می خواهد مانع این جدایی شود. «تیام دو سال با باشگاه قرارداد دارد و از 25 جولای که نامه ای از طرف مدیر برنامه های او برای باشگاه ارسال شده و در آن تیام خواستار این بوده که با پرداخت 200 هزار دلار از باشگاه جدا شود، ما با او در حال مذاکره هستیم. ایشان بازیکن باشگاه است و نمی تواند اینجا را بدون توافق ترک کند. بر اساس قرارداد وی، ایشان در فصل جاری بازیکن ماست و باید برای ما در این فصل بازی کند، در غیر این صورت با توافق طرفین می تواند اینجا را ترک کند. تیام وقتی به استقلال آمد، پنج ماه بود که بازی نکرده بود و ایشان شرایط امروزش را مدیون باشگاه، هواداران و مربی است». به هرحال مسئولان استقلال چاره ای ندارند به جز پرکردن جای خالی تیام و جپاروف.

قرار است از امروز مذاکرات جدی این باشگاه با نیومایر، بازیکن آلمانی و الحاجی گرو آغاز شود تا این دو به استقلال بپیوندند. البته مرتضی تبریزی هم دیگر گزینه آبی پوشان است که مذاکرات با باشگاه ذوب آهن برای جذب این بازیکن همچنان ادامه دارد.