آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۳۲۰۵
ورزش
۱۴

خبر

سومی بسکتبال ایران در تورنمنت پیک

تیم ملی بسکتبال ایران با برتری برابر نیجریه کارش در تورنمنت پیک را با کسب مقام سوم تمام کرد. به گزارش ایسنا، در آخرین روز از تورنمنت چهارجانبه پیک در چین تیم ملی ایران برابر نیجریه به میدان رفت و 77 بر 58 به برتری رسید و با دو باخت و یک برد به مقام سوم رسید. تیم ملی زیر 23 سال آلمان و چین در این تورنمنت اول و دوم شدند. ایران در دو مسابقه قبلی خود با نتیجه 69 بر 59 مقابل تیم زیر 23 سال آلمان و با نتیجه 63 بر 55 برابر نماینده چین شکست خورده بودند. تیم ملی بسکتبال ایران خود را برای بازی های آسیایی آماده می کند و در دو تورنمنت به میزبانی چین شرکت کرد و به ایران بازخواهد گشت.

رئیس فدراسیون فوتبال آلمان: درباره اوزیل اشتباه کردم

راینهارد گریندل، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، عنوان کرد که او درخصوص مسائل به وجود آمده درباره عکس جنجال برانگیز مسعود اوزیل، بازیکن تیم ملی آلمان، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، عملکرد اشتباهی داشته و باید متفاوت عمل می کرد.

به گزارش ایرنا، اوزیل، بازیکن ملی پوش باشگاه آرسنال، چند روز پیش، پس از متهم کردن گریندل به نژادپرستی، به دلیل واکنش او به عکس گرفتنش با رئیس جمهوری ترکیه و همچنین سپر بلا قراردادن اوزیل برای درپوش گذاشتن روی عملکرد فاجعه بار تیم ملی آلمان در رقابت های جام جهانی 2018، از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد. در این خصوص، گریندل با انتشار بیانیه ای شخصی در سایت رسمی فدراسیون فوتبال آلمان با رد ادعاهای اوزیل گفت: «ارزش های فدراسیون همسو با ارزش های مورد پذیرش من است، در واقع همزیستی، وحدت، مبارزه با تبعیض و تمامیت ارزش ها و عقایدی است که به آنها ایمان دارم. ما با ارزش هایمان زندگی می کنیم. این موضوع در مورد جرومی بوآتنگ، اوزیل و هر بازیکن مهاجر دیگری یکسان است».

اوزیل، بازیکن ترک تبار تیم ملی آلمان که 92بار پیراهن این تیم را به تن کرده است و در قهرمانی سال 2014 آلمان ها در جام جهانی کمک شایانی کرد، با واردکردن اتهام «نژادپرستی و بی حرمتی» به فدراسیون فوتبال و رسانه های آلمان، از این تیم خداحافظی کرد.