آرشیو شنبه ۶ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۳
جامعه
۱۸

هزینه های پیش دبستانی افزایش نمی یابد

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که افزایشی در هزینه های پیش دبستانی اعمال نخواهدشد، افزود: هدف ما این است حداکثر نوآموزان کشور در پیش دبستانی حضور داشته باشند و نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی که از 38 درصد به بالای 70 درصد رسیده حفظ شود.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده افزود: طی جلسات متعدد و با نهایی شدن دستورالعمل،مقرر شده پیش دبستانی به عنوان یک دوره رسمی به دو صورت دولتی و غیردولتی اداره شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیش دبستانی در عدالت آموزشی و فرصت برابر یادگیری مقرر شده پوشش نوآموزان با استفاده از اعتباردولتی در مناطق محروم مرزی و حاشیه شهرهای پرجمعیت انجام شود.

حکیم زاده یادآور شد: استفاده از فضاهای مازاد مدارس دولتی برای تشکیل کلاس های پیش دبستانی و قرارداد با موسسات امکان پذیر است.

وی با تاکید بر این که براساس سند تحول بنیادین، دوره ابتدایی باید به عنوان دوره تخصصی در نظر گرفته شود، بیان کرد: نیروهایی که برای تدریس در دوره ابتدایی به کار گرفته می شوند باید با انگیزه کار با کودکان، دارای روحیه متناسب با دوران کودکی و دارای رشته های مرتبط با دوره ابتدایی باشند، چرا که این دوره، مهم ترین دوران کودکی محسوب می شود و اگر پایه های یادگیری در این دوره تضعیف شود، قطعا ورودی های ضعیفی در دوران متوسطه خواهیم داشت.