آرشیو چهارشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۷
جامعه
۱۸

3 میلیون زن سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به این که در کشور بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار وجود دارد، گفت: از این تعداد حدود یک میلیون نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند. بر این اساس 61 درصد از سرپرست خانوارهای تحت حمایت این نهاد زن هستند.

به گزارش جام جم، فاطمه رهبر افزود: همچنین در بیش از 500 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد زنان به دلیل از کارافتادگی مرد خانواده، وظایف سرپرستی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد شامل زنان همسر فوت شده، مطلقه، همسر متارکه، همسر زندانی و متواری، دختران خودسرپرست، زنان دارای سرپرست فاقد صلاحیت و همسر سرباز می شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بابیان این که 10 درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمتر از 25 سال دارند، گفت: هم اکنون حدود 15 درصد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد زنان مطلقه هستند.

رهبر درباره مشکلات زنان تحت حمایت کمیته امداد عنوان کرد: علاوه بر مشکلات معیشتی و اقتصادی، کم سوادی یا بی سوادی، نداشتن مهارت برای پذیرش شغل، آشنا نبودن به حقوق قانونی خود، پایین بودن سن و داشتن تعدد نقش ها از دیگر مشکلات این بخش از جامعه تحت حمایت کمیته امداد است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام این که در سال های اخیر پرونده مددجویی زنان سرپرست خانوار کمتر از 50سال به بانوان مددکار ارجاع داده می شود، تاکید کرد: زنان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات بویژه تامین مسکن و دریافت تسهیلات اشتغال زایی قرار دارند.