آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۶۸۴۲
ایران جمعه: سیاسی
۸

بدون تیتر

احسان بداغی

خیلی عجیب نیست اگر در مناظره های تلویزیونی و تبلیغاتی دو یا حتی چند نامزد، درباره یک موضوع تعاریف، برداشت یا برنامه های متناقضی داشته باشند؛ اما زمانی در فضای غیر رقابتی و گاه تخصصی درباره یک موضوع واحد میان دو نهاد مرجع، یا مسئولان تناقض هایی دیده می شود که نه تنها جامعه را سرگردان و به مسئولان و نهادها بدبین می کند، بلکه دراین میان حقیقت و واقعیت را نیز قربانی می کند.در زیر برخی تناقض های اخیر را در موضوعات مهم از نظر می گذرانید:

حجاب

مرکز پژوهش های مجلس، 6 مرداد 97: حدود 35 درصد از مردم حجاب را «ارزشمند» می دانند و این شاخص نسبت به سال های ابتدایی انقلاب 57 کاهش 50 درصدی داشته است. دامنه 60 تا 70 درصدی زنان جامعه در گروه «محجبه های عرفی (بدحجاب با تعریف شرعی)» قرار می گیرند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه 8 مرداد 97: 30 میلیون زن ایرانی (76 درصد کل جمعیت زنان کشور) از چادر استفاده می کنند.

تلگرام

خبرگزاری ایرنا، 8 مرداد 97: رکورد بازدید مطالب کانال های تلگرام در تیرماه شکست و در دو مقطع به شرایط پیش از فیلترینگ بازگشت.

خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی، 30 تیر 97: حدود 29 میلیون کاربر در 7 پیام رسان اجتماعی داخلی ثبت نام کرده و فعالیت دارند.

عکس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مدیرکل روابط عمومی مجمع، 3 مرداد 97: انتساب تصاویر منتشر شده از لحظه اعلام رای اعضای مجمع به مصوبه اصلاح قانون شوراها و موضوع آقای سپنتا نیکنام، قطعا دروغ و خلاف واقع است.

محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، 8 مرداد 97: عکس جلسه مجمع برای زمان رای گیری درباره سپنتا بود اما آیت الله جنتی عصبانی نبود.

خودروسازی

محمد قسیم عثمانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، 7 مرداد 97: خرید کل شرکت پژو هزینه کمتری از قراردادهای همکاری دارد.

رویترز، 5 اردیبهشت 97: درآمد شرکت پژو در سه ماه نخست سال 2018 بالغ بر 22 میلیارد دلار و سود خالص آن بیش از 2 و نیم میلیارد دلار بوده است.

یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو، 9 بهمن 94: کل مبلغ قرارداد ایران خودرو با پژو 400 میلیون دلار است.