آرشیو شنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۶۹
شهرستان ها
۷

مدیرکل راه و شهرسازی البرز: بخشی از آزاد راه تهران - شمال زیربار ترافیک می رود

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: قطعه یک آزادراه تهران - شمال به مسافت حدود 35 کیلومتر امسال زیر بار ترافیک می رود.

رضایی افزود: قطعه یک آزاد راه تهران - شمال در حوزه جغرافیایی استان البرز واقع شده و اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: با گشایش این قطعه بخشی از ترافیک استان های البرز و تهران روان سازی می شود.

رضایی گفت: از دیگر مسیرهایی که به ویژه برای ساکنان استان های البرز و تهران حائز اهمیت است پروژه بزرگراهی شهید همت است که حدود 15 کیلومتر آن شامل 3 قطعه در حوزه راه و شهرسازی استان البرز واقع شده است.

وی بیان داشت: این پروژه اکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این مسیر مهم خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به تشریح پروژه بزرگ و ملی آزادراه چرمشهر - آبیک پرداخت و گفت: این مسیر که از آن به مسیر کنارگذر جنوبی نیز یاد می شود از چند استان کشور عبور می کند.

رضایی گفت: تکمیل این مسیر کاهش چشمگیر ترافیک در مرکز کشور را به دنبال دارد و سهم استان البرز از آن 58 کیلومتر است که تاکنون پیشرفت 45 درصدی داشته ایم.

رضایی درخصوص محور جدید طالقان - هشتگرد به طول حدود 38 کیلومتر گفت: این مسیر دارای یک دهانه تونل به طول حدود 960 متر است که تا کنون بیشتر این مسیر آسفالت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با ساخت کنارگذر تونل این مسیر زیر بار ترافیکی رفته و موجب امنیت و آسایش مردم منطقه به ویژه ساکنان شهرستان طالقان شود.