آرشیو پنجشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۶۸
ورزش
۴

ذوب آهن - استقلال؛ 20 و 45 دقیقه امشب در فولادشهر

بازی بزرگ زیر سایه بلند تبریزی

رضا پورعالی

هفته دوم لیگ برتر امروز با بازی پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان آغاز می شود و با مصاف استقلال خوزستان - پدیده، پیکان -سایپا و ذوب آهن - استقلال تهران ادامه خواهد یافت. این مسابقه آخر، گل بازی های این هفته است؛ مسابقه ای که با همه بزرگی و قدمت دو تیم و اهمیت خود مسابقه، شاید فقط برای همین یک بار زیر سایه یک انتقال بزرگ قرار گرفته است.

مرتضی تبریزی بعد از پنج سال درخشان در ذوب آهن، حالا دیگر استقلالی شده و باید پیراهن سبز ذوب را فراموش کند. او که محصول آکادمی مس کرمان است سه سال برای نماینده شهرش (پاس همدان) بازی کرد و از سال 92 راهی اصفهان شد و هر چه گذشت، بیشتر قد کشید. تبریزی حالا برای خود اسمی دست و پا کرده و در این فوتبال قد کشیده و آنقدر بالا آمده که میلیاردها تومان برایش بپردازند.

حالا این انتقال چهار میلیاردی، بزرگ ترین سوژه بازی بزرگ امروز است و تبریزی فوتبال ما، آنقدر مهم شده که تمام این بازی را زیر سایه برگ های خود بگیرد. او شاید حالا یکی دیگر از وجوه اشتراک این دو تیم باشد. تیم هایی که تا مدت ها به دلیل برخورداری از اسطوره ای مثل ناصر حجازی به هم سنجاق شده بودند. شفر که مجموعه ای از التهاب های تیمی را در مجموعه خود دارد، فقط به پایان این حاشیه ها فکر می کند؛ اما مشخص نیست این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. او تیمی را رودرروی خود می بیند که در هفته اول در خانه حریف به یک برتری ارزشمند رسید. امید نمازی، سرمربی ذوب آهن هم که بهترین مهاجم خود را از دست داده به دنبال آن است که در بازی امروز آخرین بهره را از او ببرد. ذوب آهن اگر این بازی را به سود خود تمام کند به جمع مدعیان اضافه می شود که اگر این گونه شود استقلال وارد بحرانی عظیم خواهد شد و این اصلا باب میل شفر و شاگردانش نیست.

سرمربی آلمانی استقلال که بازی اول را با تساوی پشت سر گذاشته از این بازی فقط برد می خواهد تا تیمش در فاصله 25 روز تا بازی با السد در لیگ قهرمانان آسیا وارد بحران نشود.