آرشیو دوشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۷۱
شهرستان ها
۷

اختصاص 1200 تانکر آبرسانی به روستاهای سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 200 دستگاه تانکر برای آبرسانی سقایی به 502 روستای این استان اختصاص یافت.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، باقر کرد در نشست ستاد بحران اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص روستاهای این استان و مواجهه با بحران کم آبی با تحویل این تانکر ها از سوی جمعیت هلال احمر دسترسی مردم به آب آشامیدنی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در فاز نخست این طرح 200 دستگاه تانکر تا 15 مرداد تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان و بقیه نیز تا پایان شهریور در میان 502 روستای این استان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: حمل و عملیات جانمایی، سکو سازی، ایجاد سایه بان و مدیریت آب توسط امور روستایی استانداری و آب و فاضلاب روستایی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با استقرار تانکر ثابت در روستاها علاوه بر در دسترس بودن، از هدر رفت آب جلوگیری و بهره وری آن چند برابر خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: قرار است کمپین بین المللی تحت عنوان «کمپین نذر آب» با هدف جمع آوری کمک و هدایت آن به این استان با محوریت مدیریت بحران راه اندازی شود.