آرشیو سه‌شنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۷، شماره ۵۱۸۴
ورزش
۴

AFC مجوز حرفه ای دو باشگاه را صادر نمی کند؟

استقلال و پرسپولیس در خطر

از سال گذشته که کنفدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه ها برای گرفتن مجوز حرفه ای باید بدهی های خود را بپردازند، استقلال و پرسپولیس که کلی بدهی داشتند، تلاش کردند تا آنها را بپردازند یا از بازیکنان و مربیان قبلی خود رضایت بگیرند.

با وجود تلاش چند ماهه، اما همچنان میزان بدهی ها خیلی زیاد است و اگر وضعیت همین طور ادامه پیدا کند، استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان حذف می شوند. خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال حکایت از آن دارد که وضع استقلال به مراتب بدتر از پرسپولیس است. باشگاه پرسپولیس در سال های اخیر درآمدهای بیشتری داشته و توانسته بخش زیادی از بدهی هایش را بدهد. استقلال اما طلبکاران بیشتری داشته و درآمدش هم کمتر بوده است. پرسپولیس اخیرا موفق شد تمام پرونده های خارجی خود را حل و فصل کند ولی استقلال هنوز پرونده هایی از جمله پرونده پروپئیچ دارد که گویا نزدیک به یک میلیون دلار باید به این بازیکن پرداخت کند. جواد نکونام، امیرحسین صادقی، آرش برهانی، پرویز مظلومی و... از جمله کسانی هستند که به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه زده اند و به همین دلیل وضعیت آبی ها نامساعد است، اما فتحی در این باره گفته است: «تا آخر آگوست به ما فرصت داده اند مشکلات مالی را حل کنیم. امیدواریم در سفر به مالزی بتوانیم کنفدراسیون را قانع کنیم تا بیشتر به ما فرصت دهد تا بتوانیم بدهی ها را پرداخت کنیم.»

پرسپولیسی ها هم پیگیر پرونده خود هستند. کنفدراسیون از دو باشگاه مدارک جدیدی برای پرداخت بدهی هایشان طلب کرده است و باید دید در ده روز آینده چه اتفاقی می افتد.