آرشیو سه‌شنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۶۸۷۳
رسانه
۱۵
آن سوی رسانه

دومین روزنامه پرتیراژ انگلیسی زبان جهان

«یو.اس. ای تودی» روزنامه امریکایی که هر روز در سراسر جهان منتشر می شود توانست شرکت گانت یعنی صاحب امتیاز خود را به شهرت جهانی برساند. این روزنامه که نخستین نسخه آن در 15 سپتامبر 1982 میلادی به چاپ رسید هم اکنون در سن 35 سالگی به سر می برد و با تیراژ 2.25 میلیون نسخه توانسته است نام خود را به عنوان یکی از پرتیراژ ترین روزنامه های جهان معرفی کند. البته این روزنامه در تاریخ 31 مارس 2015 تیراژ خود را به 2.4 میلیون نسخه رساند تا رکورد تاریخی را برجا بگذارد.

یو.اس.ای تودی همچنین پس از «تایمز آو ایندیا» به عنوان دومین روزنامه قطع بزرگ انگلیسی زبان کثیرالانتشار در جهان محسوب می شود و هر روز صبح در 52 ایالت امریکا، شهرهای بزرگ کانادا، آسیا، اروپا، پسیفیک، پورتوریکو، گوآم و... توزیع می شود و همه مردم جهان آن را بواسطه خلاصه نویسی، ساده نویسی و بهره گیری از عکس های زیاد می شناسند.

این روزنامه دو دفتر مرکزی در شهرهای ویرجینیای امریکا و ژنو سوئیس دارد و برای توزیع همزمان آن 37 چاپخانه بزرگ در سراسر ایالات متحده خریداری شده است و پنج سایت مکمل در کنار آن همکاری می کنند تا همه مردم به این نشریه کاغذی دسترسی داشته باشند. طراحی پویای این روزنامه به گونه ای است که ضمیمه های آن در قالب روزنامه محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی منتشر می شود و متمایزترین اتفاق در آن گزارش های خلاصه و طرح های گرافیکی اختصاصی است.

این مجموعه هم اکنون هفته نامه عمومی، هفته نامه ورزشی، ماهنامه ورزشی، شبکه تلویزیونی، روزنامه آنلاین، سیستم هوشمند پخش اخبار در حالت واقعیت مجازی و... را نیز شامل می شود و از آن به عنوان نوآورترین روزنامه امریکایی هم یاد می کنند. مدیرمسئول کنونی این روزنامه یک یهودی به نام «جان زیچ» است که بسیاری از منتقدان معتقدند از زمانی که او مدیریت این روزنامه را برعهده گرفت، گرایش های یو.اس.ای تودی برای حمایت از یهودیان جهان بیشتر شد و حتی این روزنامه بارها در گزارش های مختلف وضعیت یهودیان ساکن ایران را هم بررسی کرد. این روزنامه همچنین وابستگی هایی به کاخ سفید دارد و منتقدان بر این باورند که گزارش های آن با حمایت از «دونالد ترامپ» به انتشار می رسد.