آرشیو دوشنبه ۱۹‌شهریور ۱۳۹۷، شماره ۳۲۴۰
حوادث
۱۱

پنج قاره

تصادف اتوبوس در اندونزی 21 کشته داد

پلیس اندونزی از تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل تعدادی گردشگر بومی در این کشور خبر داد. بنابر اعلام پلیس اندونزی، این اتوبوس پس از آنکه دچار حادثه شد، داخل دره ای سقوط کرد که این حادثه دست کم 21 کشته برجا گذاشت. همچنین چندین نفر دیگر در این سانحه مجروح شدند.

پلیس اندونزی با بیان اینکه این اتوبوس حامل 37 گردشگر بوده، اعلام کرد: عدم رعایت سرعت مجاز باعث شد راننده کنترل اتوبوس را از دست بدهد و داخل دره ای به عمق 10 متر سقوط کند.

گفته شده 16 مجروح این حادثه به چندین بیمارستان محلی منتقل شده اند.

به گزارش ژاپن تودی، روز جمعه نیز یک دستگاه اتوبوس در همین منطقه دچار حادثه شد که یک کشته و 20 مجروح برجا گذاشت.

سلفی مرگبار با آبشار نوادا

یک گردشگر 18 ساله هنگام سلفی گرفتن روی لبه آبشار نوادا، سقوط کرد. این نوجوان که عازم پارک ملی یوسیمیتی در کالیفرنیا شده بود، هنگامی که سعی داشت روی لبه آبشار نوادا سلفی بگیرد، سقوط کرد و جان باخت.

مسئولان پارک ملی یوسیمیتی با بیان اینکه این حادثه در دست بررسی است از اعلام جزئیات خودداری کرده اند، بااین حال، مادر این جوان 18 ساله به رسانه ها گفته که فرزندش هنگام سلفی گرفتن روی لبه آبشار نوادا، تعادلش را از دست داده و سقوط کرده است.

ارتفاع کلی ریزشگاه آبشار نوادا 181 متر است و تاکنون گردشگران بسیاری را به کام مرگ کشیده، بااین حال، شناکردن در چشمه بالای این آبشار، همچنان یکی از جاذبه های پارک ملی یوسیمیتی برای گردشگران به حساب می آید.

قتل تدریجی همسر با قطره چشم

یک شهروند کارولینای جنوبی به کشتن همسرش متهم شد. این شهروند زن اهل کارولینای جنوبی، همسرش را با قطره چشم مسموم کرد. بر اساس اطلاعات پلیس، «استیون کلیتون» 64 ساله در خانه اش مرده پیدا شد. در ابتدا به نظر می رسید که او در نتیجه سقوط از پله ها مرده است، اما تحقیقات نشان داد که میزان قابل توجهی از ماده ای شیمیایی در خون وی وجود دارد. طبق شواهد، «لانی کلیتون» طی سه روز در آب خوردن شوهرش قطره چشم می ریخته است.

پزشکان توضیح دادند که این ماده در بدن انسان به سیستم عصبی آسیب می رساند.

چند سال پیش کلیتون به خاطر خیانت شوهرش شاکی بود، اما پلیس فعلا انگیزه قتل را عنوان نکرده است.