آرشیو یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۷
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد فرمانده شهید علی شکاری

شهادت پس از پذیرش قطعنامه 598 و آتش بس

شهید علی شکاری در سال 1343 در شهر تهران چشم به جهان گشود و در دامان خانواده ای متدین و مذهبی پرورش یافت. وی تحصیلاتش را با موفقیت به انجام رساند و پس از دیپلم در رشته الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ادامه تحصیل پرداخت.

شهید علی شکاری سرداری بود که چهره مصمم و مهربانش همه را مجذوب خود می کرد. او فرمانده گروهان بعثت از گردان زهیر لشکر ده سیدالشهداء (ع) بود که در عملیات کربلای 5 دست راستش را جلوتر از خودش به بهشت فرستاده بود.

شهادت «علی» پس از پذیرش قطعنامه 598 (در 27 تیر سال 67) و حتی بعد از آتش بس بین ایران و عراق در 29 مرداد اتفاق افتاد.

نحوه شهادت:گروهک های ملحد که پس از هجوم سراسری ارتش بعث عراق (پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران) و بعضا پیشروی های آن و به ویژه بعد از هجوم مضحک گروهک منافقین به غرب کشور، شرایط را برای جولان مجدد خود در منطقه کردستان مناسب دیده بودند، وارد این منطقه شده و ناامنی هایی را برای مردم شریف کرد منطقه ایجاد کرده بودند. ماموریت مقابله با آنها به لشکر ده سیدالشهدا (ع) سپرده شد.

در شروع عملیات که قرار شد گروهان عاشورا بالای ارتفاع برود، «علی» که فرمانده گروهان بعثت بود، برای شناسایی و هماهنگی (که بتواند بعد از آنها گروهان خود را وارد عمل کند) با آنها و حتی جلوی ستون آنها از ارتفاع بالا رفت. قبل از حرکت و در آخرین دقایق، او را دیدم که در دفترچه یادداشتی که همراه داشت با دست چپش و به سختی، چیزی می نوشت و بعد دفترچه را در جیب شلوار شیش جیبش گذاشت و رفت...

عصر عاشورا، ساعتی قبل از غروب آفتاب، «علی» را ناجوانمردانه و در جنگی نابرابر، مظلومانه و به نامردی کشتند.