آرشیو یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷، شماره ۲۲۰۰۷
ورزشی
۹
نکته ورزشی

احترام تیم قهرمان رعایت نشد!

تیم جوانان کشتی فرنگی ایران با کسب 4 طلا و 2 نقره بر بام جهان ایستاد تا یکبار دیگر شایستگی جوانان این مرز و بوم در رشته ورزشی کشتی به اثبات برسد. ارزش این قهرمانی زمانی دو چندان می شود که بدانیم برای دومین سال متوالی است که جوانان فرنگی کار موفق به کسب این افتخار می شوند.

سرویس ورزشی- فرنگی کاران جوان ایران پس از کسب این موفقیت بامداد جمعه به ایران بازگشتند ولی در کمال تعجب نماینده ای از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شامل معاون یا مدیرکل به استقبال آنها نرفت تا بازهم این تلقی به وجود آید که دود اختلافات مسئولان ورزش با رئیس فدراسیون کشتی، به چشم جوانان مستعد و قهرمان می رود.

این رفتار مسبوق به سابقه است، پیش از این و پس از قهرمان تیم کشتی نوجوانان ایران در جهان هم هیچ کدام از مسئولان ورزش حاضر به حضور در فرودگاه و شرکت در مراسم استقبال از ورزشکاران نشده بودند.

سوال ما از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که مگر در تمام رشته های ورزشی، چند بار یک تیم از ایران قهرمان جهان می شود که مسئولان رده بالا یا حداقل شناخته شده حاضر نمی شوند برای استقبال از تیم قهرمان زحمت حضور در فرودگاه را بکشند، شان و شخصیت قهرمان جهان آن است که تنها یک فرد از دفتر امور مشترک فدراسیون ها در مراسم استقبال حاضر شود؟!

شاید مسئولان ورزش در جواب بگویند با فدراسیون کشتی اختلافی ندارند و حجم بالای کارها و فراموشی دلیل غیبت مسئولان ورزش بوده است. بر فرض که درست می گویئد،واقعا در تشکیلات عریض و طویل ورزش نمی توان گروهی را مامور انجام کارهای تشریفات کرد تا این اتفاقات رخ ندهد؟!

هر موقع توانستیم همین کارهای ابتدایی را درست انجام دهیم، آن وقت می توانیم به پیشرفت ورزش امیدوار شویم وگرنه با شعار دادن، از قهرمانی فوتبال در جام ملت ها آسیا گفتن و یا وعده کسب مدال های متنوع در المپیک 2020 دادن، حال و روز ورزش بهتر که نمی شود هیچ، بدتر هم می شود!