آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۶
فناوری
۱۷

رصد سلامت دانش آموزان با دماسنج هوشمند

مدارس ابتدایی در سواحل شرقی ویرجینیا با بهره گیری از دماسنج های هوشمند بی سیم، همه روزه سلامت دانش آموزان را رصد کرده و در صورت تشخیص بیماری، والدین را مطلع می کنند.

به گزارش «ایران آنلاین»، مدرسه ابتدایی کیپتوپک یکی از هزاران مدرسه در سراسر ایالت ویرجینیا است که برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری های مسری در میان دانش آموزان، از فناوری استفاده می کند. دماسنج های هوشمند از طریق بلوتوث به تلفن همراه با سیستم عامل های iOS و Android متصل شده و اجازه ثبت دمای بدن و علائم ناشی از بیماری را می دهد. بخشی از این دماسنج های بی سیم به طور رایگان در اختیار کارمندان مدرسه و همچنین والدین دانش آموزان قرار گرفته است تا همه روزه وضعیت سلامت و دمای بدن آنها رصد شود. این سیستم هوشمند دمای بدن دانش آموزان را ثبت کرده و از طریق بلوتوث به یک پرستار آنلاین ارسال می کند. پرستار با رصد اطلاعات ثبت شده دانش آموز و همچنین مطابقت با سوابق خانوادگی، نوع بیماری را تشخیص داده و نسخه مورد نظر را ارسال می کند. این سیستم هوشمند بموقع بیماری های مسری را تشخیص داده و از گسترش آن در محیط مدرسه جلوگیری می کند.

والدین می توانند با نصب یک اپلیکیشن وضعیت بیماری هایی نظیر گلودرد، آبله مرغان و حتی وجود شپش را در کلاس فرزند خود رصد کرده و از طریق گروه های خصوصی نشانه هایی نظیر تب و لرز را پیگیری کنند. این سیستم هوشمند امکان پیگیری همه روزه وضعیت سلامتی دانش آموزان را برای کارکنان مدرسه و حتی والدین فراهم کرده و با تشخیص بموقع از گسترش بیماری های مسری در میان آنها جلوگیری می کند.