آرشیو سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۴۳
جهان
۷

رویداد

تمایل روسیه برای توسعه روابط با ژاپن

وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو دنبال تلاش بیشتری است تا روابط میان خود و ژاپن را در سطحی جدید قرار دهد. سرگئی لاوروف در جریان دیدار با همتای ژاپنی خود در مسکو گفت: ما فعالانه حامی اقدامات بیشتری هستیم تا روابط دوجانبه را وارد سطحی جدید کنیم و به اعتماد و همکاری صادقانه برای همکاری در امور بین المللی برسیم.

درگیری نیروهای امنیتی با معترضان در بصره

منابع محلی از درگیری ده ها تظاهرکننده در بصره که خواستار ایجاد فرصت های شغلی بودند، با نیروهای امنیتی این استان خبر دادند. به گزارش ایسنا، ده ها معترض عراقی با شرکت در تظاهرات منطقه شهید عزالدین سلیم، واقع در شهر بصره، خواستار ایجاد فرصت های شغلی در موسسات نفتی شدند.

افزایش عدم محبوبیت ترامپ

یک نظرسنجی جدید نشان داد میزان عدم محبوبیت دونالد ترامپ از زمان آغاز تعطیلی دولت آمریکا افزایش پیدا کرده است. نظرسنجی سی ان ان نشان داد درصد عدم محبوبیت ترامپ، 57 درصد است که افزایشی پنج درصدی نسبت به ماه دسامبر داشته است. تعطیلی فعلی بخشی از دولت آمریکا به دلیل اختلاف نظر بر سر گرفتن بودجه برای ساخت دیوار در مرز با مکزیک، از 22 دسامبر آغاز شد.

تحصن لبنانی ها در اعتراض به اوضاع اقتصادی

مردم لبنان در مناطق صیدا، زحله، عالیه، الذوق، النبطیه، عکار، اللبوه، بعلبک، الشوف و طرابلس در اعتراض به اوضاع وخیم اقتصادی تحصن کردند. این تحصن با هدف فراهم کردن مقدمات برای برگزاری تظاهرات گسترده ای در روز یکشنبه برپا شد.

شرکت نکردن لیبی در نشست اقتصادی سران عرب

دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد این کشور در کنفرانس اقتصادی سران عرب در بیروت شرکت نخواهد کرد. احمد عمر الاربد، سخنگوی رسمی وزارت خارجه دولت توافق ملی لیبی گفت: وزارت خارجه تصمیم گرفته است در هیچ سطحی در نشست اقتصادی سران عرب در بیروت شرکت نکند.

عضویت «ملا برادر» در دفتر طالبان

رسانه های افغانستان به نقل از منابع نزدیک به گروه طالبان، از حضور ملا عبدالغنی برادر به عنوان یکی از موسسان این گروه در دفتر قطر خبر دادند و رسانه ها دلیل حضور او را با احتمال مشارکتش در گفت وگو های صلح مرتبط می دانند.