آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۵
حوادث
۱۱
حادثه

کلاهبرداری 4 میلیارد تومانی از 300 شاکی

شرق: سه باند جعل کارت های بانکی در استان البرز متلاشی شدند و هفت نفر تاکنون دستگیر شده اند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، اظهار کرد: در پلیس فتای استان البرز در 10 روز گذشته سه باند متفاوت که ثبت اطلاعات کارت بانک و جعل داشتند، متلاشی شدند. مشخص شد این باندها در یکی از شهرهای شمالی در یک مرکز خرید و فروش، افراد غیربومی و مسافران را شناسایی می کردند و از اطلاعات کارت آنها از طریق دستگاه اسکیمر (کپی کننده کارت بانکی) استفاده می کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه صاحبان کارت که قربانیان این پرونده هستند متوجه موضوع نمی شدند، اضافه کرد: برای برداشت از این حساب ها نیاز به وجود رمز کارت بود که فروشنده (متهم) آن را از صاحب کارت می گرفت و اطلاعات برای برداشت وجه کامل می شد. او ادامه داد: در نهایت تمامی اطلاعات را از درون اسکیمر استخراج کرده و روی کارت های خام کپی می کردند؛ زدن برچسب و لیبل کارت و انجام شبیه سازی مرحله بعدی این کلاهبرداری از سوی متهمان بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان برای کمبود اسم صاحب کارت یک کارت جعلی بی هویت درست می کردند و سپس برای خرید و برداشت محتویات کارت های بانکی اقدام می شد. محمدیان از وجود 300 شاکی از سراسر کشور در رابطه با این پرونده خبر داد و یادآور شد: حدود چهار میلیارد تومان از حساب افراد برداشته شده است. او به کشف بیش از هفت هزار کارت خام بانکی و سه اسکیمر در بازرسی های انجام شده اشاره کرد و گفت: این پرونده در حال پیگیری است و تاکنون هفت نفر دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز انجام تعقیبات این پرونده را در حال اجرا خواند و تاکید کرد: به مردم توصیه می کنیم از قرار دادن رمز شخصی کارت خود در اختیار فروشنده ها خودداری کنند. محمدیان با بیان اینکه تعبیه رمزهای یک بار مصرف می تواند راهی برای مقابله با کلاهبرداری باشد، افزود: پرونده اصلی مربوط به این موضوع در استان البرز بوده، اما دستگیری افراد از سایر استان ها نیز بوده است.