آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۵
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

آب پاکی!

پوریا عالمی

ببین سوفیا… دیالوگ کریمی قدوسی و آذری جهرمی، اگر طنز نیست چیست؟ و اگر طنز است پوریا عالمی بیخود می کند توی روزنامه «شرق» می نویسد.

حالا ببین اینها به هم چی گفتند: کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: فیلتر اینستاگرام تصمیم حاکمیت است و وزیر ارتباطات به خود من گفته به زودی انجامش می دهم.

(می بینی سوفیا؟ چطوری آبروی جهرمی را برد؟ جهرمی هر روز توییت می کند خودش از فیلتر شاکی است، الان کریمی گفته فیلتر زیر سر جهرمی است!)

کریمی قدوسی گفت: روحانی نمی گذارد اینستاگرام فیلتر شود؛ زیرا رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.

(بفرما سوفیا! اون از وزیر بهداشت، این هم از وزیر ارتباطات! کم کم چی می ماند؟)

کریمی قدوسی گفت: آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، از الفبای حاکمیت مطلع نیست و خودش را به عنوان وزیر زیر سوال می برد و اختیاراتش را نفی می کند.

(وای! آقا حالا مگه جهرمی چی گفته که این طوری از روش رد می شوید؟ طرف وزیر مملکت است ها، یعنی دوتا توییت هم حق ندارد بکند؟)

کریمی قدوسی توضیح داد: «تمام موضوعات اجتماعی و حتی به نحوی مسائل فردی و شخصی در یک نظام، حکومت و ایدئولوژی، به خصوص در عرصه منافع عمومی جنبه های حاکمیتی پیدا می کند و هیچ کس نمی تواند بگوید فضای مجازی، پیام رسان ها و هاتگرام خارج از حاکمیت و متعلق به بخش خصوصی است و ما به آن کاری نداریم».

(خب خدا را شکر! آب پاکی را نماینده مشهد ریخت روی دست ما!)

جهرمی چی گفت؟

آذری جهرمی بعد از این حرف های کریمی قدوسی توییت کرد: «در مجلس به آقای کریمی قدوسی عرض کردم که چه نهادی برای اولین بار نسخه های فارسی را طرح و حمایت کرد و ما نقشی نداریم نمی دانم چرا این سخنان را فیلتر کرده اند».

سوفیا! عشقم! واقعا این بازی ها چیست اینها درمی آورند؟