آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۵
روزنامه فردا
۱۶
نکته

از خودمان شروع کنیم

به تازگی فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن رضا رویگری خطاب به کسانی که او را به دلیل نداشتن کارت ورود به مراسمی در جشنواره فجر راه نداده اند، کلمات دور از شانی را بیان می کند. احمد ایراندوست همراه اوست و در مدح و ثنای او سخنان متعددی بیان می کند.

همین چندروز پیش بود که ویدئویی مشابه از راجر فدرر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن مامور حراست باشگاه، مرد شماره 3 جهان را به دلیل نداشتن آی دی کارت به سالن راه نداد. به گزارش ایسنا، مامور به قهرمان شش دوره تنیس اوپن استرالیا و 20 گرنداسلم گفت: «برایم اهمیتی ندارد چه کسی هستی، اجازه نمی دهم بدون کارت وارد شوی». این مامور، مدافع عنوان قهرمانی تنیس اوپن استرالیا را می شناخت، اما تنها به ورزشکارانی اجازه می داد که کارت داشته باشند.

تنیسور سوئیسی که برای تمرین به این ورزشگاه رفته بود، بدون هیچ اعتراضی منتظر ماند تا یکی از اعضای تیمش به این محل وارد شود و بتواند به سالن برود. همه چیز منظم پیش رفت و فدرر وارد رختکن شد. چندی پیش اتفاق مشابه آن برای رونالدو نیز افتاده است و مدارک او را خیلی دقیق هنگام ورود به امارات بررسی کردند. هرچند صورت متعجب رونالدو به شدت واکنش برانگیز بود.

سوال خیلی ساده است؛ آیا برای این بازیگر قدیمی ایران و خواننده سرود «ای ایران» که این روزها به مناسبت سالگرد انقلاب بار دیگر خاطره اش زنده می شود، این قدر صبرکردن سخت بود؟ مطمئنا دقایقی دیگر مسئول برگزاری می آمد و او را با احترام به داخل می برد. در نهایت کاش این ویدئو با این لفظ منتشر نمی شد.