آرشیو یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۰
ورزشی
۲۳

مشکل بازیکن آفریقایی استقلال حل شد

پاتوسی بالاخره کارت بازی گرفت

آیاندا پاتوسی، هافبک جدید آبی پوشان که از کیپ تاون آفریقای جنوبی به استقلال پیوسته، به دلیل دارا نبودن قوانین داخلی برای جذب بازیکن خارجی در دو هفته ای که از قراردادش با استقلال گذشته، نتواست در ترکیب این تیم به میدان برود. حامد مومنی مسئول کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال جمعه اعلام کرد که او نمی تواند در لیگ بازی کند و در این شرایط به نظر می رسید که آبی پوشان فقط می توانند از او در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کنند.در همین رابطه کارل لوئیس خبرنگار سایت EWN آفریقای جنوبی مدعی شد: «اون داگاما که دو سال پیش سرمربی موقت آفریقای جنوبی بود، تایید کرد که نامه ای را در ارتباط با پاتوسی به فدراسیون فوتبال ایران نوشته و اعلام کرده که دو سال پیش قصد داشته پاتوسی را در لیست آفریقای جنوبی قرار بدهد اما این بازیکن در آن مقطع زمانی آماده نبوده است.»با تمام این اوصاف دیروز مشکل پاتوسی حل شد و قرار است کارت بازی او برای استقلال صادر شود. فریبرز محمودزاده مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ، در این مورد چنین توضیح داد: «فدراسیون فوتبال استعلامی رسمی از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی مبنی بر سوابق بازی های ملی این بازیکن گرفت که اعلام شد پاتوسی در سال 2018-2017 در تیم ملی این کشور بازی نکرده اما نکته مهمی که به آن توجه نشده بود، این است که هر فصل فوتبالی در کشورمان در دو سال میلادی تداخل دارد و استعلام مربوط به دو فصل گذشته، ملاک عمل و تصمیم گیری است که مبنای محاسبه از ابتدای فصل لحاظ می شود نه از زمان ارسال درخواست.

دوره لیگ برتر نیز از سال 2018 میلادی آغاز شده. به همین دلیل سازمان لیگ در مکاتبه ای با دبیرکل فدراسیون فوتبال درخواست کرد که سوابق ملی پاتوسی در سال 2017-2016 نیز استعلام شود. طبق اعلام فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی پاتوسی در سال 2017-2016 چهار بازی برای این کشور داشته که در دو مسابقه نیز به میدان رفته است. »

ضمن اینکه باشگاه بلژیکی در مکاتبه رسمی با باشگاه استقلال تهران و فدراسیون فوتبال اعلام کرده پاتوسی حداقل 10 بازی برای این تیم در سال 2017-2016 انجام داده است.