آرشیو دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۱
جهان
۲۲

اسد: نباید مانند شیوه های قدیمی کشور را اداره کنیم

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه روز گذشته در جمع روسای شوراهای محلی استان های کشورش در سخنرانی خود برای پاسداشت ارکان قانون اساسی این کشور خطاب به مردم کشورش گفت: «برگزاری انتخابات یکی از مولفه های اصلی کشور است و موفقیت ما را در مقابله با تروریسم و توطئه ها تقویت می کند. ما دیگر نباید مانند شیوه های قدیمی کشور را اداره کنیم و در انتظار ایجاد توسعه باشیم». او در ادامه تصریح کرد که طرح های توسعه محلی در همراهی و همکاری با طرح های دولت محقق خواهند شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، او در ادامه افزود: «برخی کشورها در برابر ما رویکردی مبتنی بر حمایت از تروریسم و فدرالیسم در نظر گرفته اند تا دولت مرکزی را تضعیف کنند. قدرت مردمی ما توانست بر سلطه طلبی امریکا و غرب پیروز شود و توطئه تقسیم این کشور را به بن بست بکشاند. اگر اراده ملی وجود نداشت، رسیدن به این مهم میسر نبود. تروریسم سبب شد میلیون ها سوری از کشورشان کوچ کنند. اکنون با همت مردم کمر تروریسم شکسته و ما از گروه های مسلح می خواهیم که سلاح خود را کنار گذاشته و مصالحه کنند». سخنان اسد در شرایطی مطرح شد که برخی منابع اعلام کرده اند، ائتلاف ضد داعش صندوق هایی را از انبارهای داعش در آخرین پایگاهش در حومه شرقی دیرالزور خارج کرده که حاوی شمش های طلا و پول های به سرقت رفته در موصل عراق و مناطق مختلف سوریه است.

بشار اسد در ادامه اعلام کرد، سوریه از چهار جبهه هدف حمله قرار گرفته است: «اول جنگ نظامی است، دوم جنگ محاصره است و سوم جنگ اینترنتی است و چهارم جنگ با فاسدان است. ما باید بیشتر از همیشه هوشیار باشیم زیرا دشمن در حمایت از تروریسم شکست خورده و به همین دلیل در تلاش است تا جامعه ما را متشنج کند».