آرشیو پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۴
ایران زمین
۱۹

اخبار

ساخت راه آهن شیراز- بوشهر با فاینانس کشور چین

طرح ساخت راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه با سرمایه گذاری 360 میلیون ریالی و مشارکت بخش خصوصی و فاینانس کشور چین اجرا می شود. به گزارش ایرنا، «عنایت الله رحیمی»، استاندار فارس افزود: ادامه مسیر ریلی فارس به کانون های بار در بوشهر و بندرعباس رونق اقتصادی به دنبال دارد. وی با اشاره به اینکه مجوز این طرح در شورای اقتصاد کشور صادر شده ، پیشنهاد پذیرش عاملیت بانک صنعت ومعدن برای فاینانس این طرح را مطرح کرد.

رشد 423 درصدی بارش های سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل

وضعیت دریافت نزولات جوی امسال زراعی سیستان و بلوچستان تا پایان 24بهمن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که تنها 6.2 میلیمتر ثبت شده بود، با رشد 423 درصدی همراه شده است، به طوری که حتی بارش های این5ماهه از مجموع بارش های 12 ماهه سال زراعی گذشته که 29.5 میلیمتر بوده نیز بیشتر است.«محسن حیدری»، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایرنا افزود: این شرایط در حالی است که همچنان میانگین بارش استان نسبت به بلند مدت با 48 درصد کاهش، معادل 30میلیمتر کسری بارش همراه است و هنوز استان بدترین شرایط بارش کشور را نسبت به سایر استان ها دارد.

هیچ آبی از خراسان جنوبی به سمت افغانستان نمی رود

موضوع خروج سالانه 700 میلیون مترمکعب آب از خراسان جنوبی صحت ندارد و هیچ آبی از استان به سمت افغانستان نمی رود.به گزارش ایرنا، «سیدسعید پورجعفر»، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر حدود 12 هزار منبع آبی در استان وجود دارد. همچنین سالانه حدود 2.68 میلیون مترمکعب آب موثر از سفره های زیرزمینی برداشت می شود.پورجعفر با بیان اینکه امسال 27 حلقه چاه و در سال گذشته نیز 5 حلقه چاه غیرمجاز پلمب شده، تصریح کرد: حدود 307 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود. وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بخش تعادل بخشی نیز جز استان هایی است که بیشترین کنتور هوشمند را نصب کرده، گفت: از حدود 2 هزار حلقه چاه برقی در استان یکهزار و 714 تا یکهزارو 720 چاه به کنتور هوشمند برقی مجهز شد.