آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
حوادث
۱۰

سرقت 50 تخته فرش توسط کارگر قالیشویی

رئیس کلانتری مشیریه از دستگیری سارق 50 تخته فرش قالیشویی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید امین موسوی پور گفت: 10 اسفند ماه سال جاری یکی از مالکان قالیشویی به کلانتری مراجعه و ضمن اعلام سرقت 50 تخته فرش از قالیشوئی اش، اظهار داشت: تعداد 50 تخته فرش شسته شده ضمن بارگیری بر وانت نیسان قالیشویی تحویل کارگر قالیشویی داده ام تا فرش ها را در منازل مشتریان تحویل آنان بدهد ولی از زمان حرکت تا کنون به کارگاه برنگشته و فرش ها را به مشتریان تحویل نشده است.

موسوی پور با اشاره به اینکه شاکی از محل سکونت کارگر اطلاعی نداشت و مشخصات ظاهری کارگر از شاکی گرفته و تصویری از متهم ترسیم و در اختیار گشت های انتظامی قرار داده شد، ادامه داد: شناسایی متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران انتظامی روز چهارشنبه هنگام گشت زنی در سطح حوزه متوجه رفتار مشکوک راننده یک دستگاه وانت نیسان می شوند.

وی افزود: ماموران مدتی خودرو را تحت تعقیب قرار می دهند و ضمن استعلام پلاک انتظامی آن مشخص می شود که خودروی موصوف مسروقه و دارای سابقه ثبت سرقت است.

رئیس کلانتری 169 مشیریه گفت: متهم که پس از بی توجهی به دستور توقف پلیس و تعقیب و گریز دستگیر شد، به علت نداشتن مدارک خودرو به کلانتری منتقل شد و در تحقیقات پلیسی به سرقت 50 فقره فرش و وانت نیسان کارگاه اعتراف کرد.

به گفته موسوی پور، متهم که سابقه دار و دارای اعتیاد به مواد مخدر است، علت سرقت فرش ها را تامین هزینه مصرف مواد مخدر اظهار کرده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم فرش های را به مالخران اموال مسروقه فروخته است، گفت: کارشناسان ارزش ریالی فرش ها را دو میلیارد ریال برآورد کرده اند و شناسایی مالخران و کشف اموال مسروقه در دستور کار پلیس قرار دارد.

گفتنی است، رئیس پلیس پیشگیری نیز به مردم توصیه کرد که از سپردن قالی های خود به مراکز قالی شویی نامعتبر خودداری کنند.