آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۳
حوادث
۱۰

عمل بینی منجر به مرگ جوان همدانی شد

یک جوان همدانی در بیمارستان بعثت شهر همدان هنگام بیهوش شدن برای عمل بینی جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک پسر جوان صبح روزسه شنبه برای جراحی بینی به بیمارستان بعثت شهر همدان مراجعه کرد.

سید حبیب الله موسوی بهار اضافه کرد: تیم درمانی این جوان اقدام به بیهوشی کرده و پس از برش پنج میلیمتری بر روی بینی، شاهد اختلال ریتم قلبی شدید و ایست قلبی زیر بیهوشی شد.

وی ادامه داد: بی درنگ تیم پزشکی شامل جراح و متخصص بیهوشی حاضر در اتاق عمل اقدام های لازم را انجام داده و بیمار را به بخش آی.سی.یو منتقل کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: اختلال ریتم شدید قلب و ایست قلبی چند نوبت رخ داده و در نهایت این جوان بعدازظهر چهارشنبه جان خود را از دست داد.

موسوی بهار افزود: این جوان از گذشته با مشکل قلبی ناشناخته ای دست و پنجه نرم کرده و تحت درمان بیماری های دیگری بوده به گونه ای که دارو مصرف می کرد.

به گفته وی ممکن است تداخلات دارویی و مشکلات مادرزادی شناخته نشده در بروز این قبیل مشکلات هنگام عمل جراحی تاثیرگذار باشد.

موسوی بهار ادامه داد: پزشکی قانونی تنها مرجع اعلام علت مرگ است و این مجموعه با بررسی، کالبد شکافی، نمونه برداری از خون و سرم علت را تعیین می کند.