آرشیو یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۰۹
اخبار کشور
۲

ترامپ نه اهل جنگ است و نه اهل مذاکره

سردبیر یک رسانه آمریکایی می گوید نه ترامپ اهل جنگ است و نه مذاکره با او فایده ای دارد.

هوگو گوردون سردبیر واشنگتن اگزمینر و سردبیر سابق پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا (هیل)، به ایلنا گفت: ترامپ پس از روی کارآمدن، شروع به افزایش تهدید و فشار و تحریم کرد.

اما تحریم ها نتوانسته موجب تسلیم ایران شود. این تحلیلگر سیاسی در ادامه بر موثر نبودن تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و در این باره گفت: ایران در گذشته هم توان کنارآمدن و دورزدن تحریم ها را داشته است.

وی درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: مذاکره در شرایط فعلی بی فایده است. ترامپ از مذاکره صحبت می کند اما هدف خوبی از مذاکره با ایران ندارد. ترامپ نمی خواهد به منافع ایران احترام بگذارد و می خواهد ایران را کشوری کند که تسلیم خواسته هایش است.

گوردون تاکید کرد: در واقع اگر ترامپ می خواهد حسن نیت خود را نشان دهد، برای مذاکره با ایران ابتدا لازم است که تحریم ها را بردارد تا از این طریق هم حسن نیت خود را نشان دهد، هم اینکه اعتماد سران ایران را به خود جلب کند.

وی در ادامه اتهامات ترامپ علیه ایران را بی اساس خواند و گفت: قابل قبول نیست ملتی مانند ایران که به تاریخ خود افتخار می کنند را به عنوان دشمن بدانیم و این اتهامات را علیه آنها مطرح کنیم. گوردون در ادامه گفت: ملت ایران ملتی باغرور است و به گذشته خود افتخار می کند. در طول تاریخ هرگز ندیدیم ایران تسلیم شود. آنها بارها بر این موضوع تاکید کردند. بنابراین ترامپ نمی تواند از این طریق به اهداف خود برسد.

سردبیر واشنگتن اگزمینر، در مورد اینکه آیا ترامپ به دنبال جنگ با ایران است یا خیر گفت: من حاضرم قسم بخورم که ترامپ نمی خواهد یک جنگ دیگر را در خاورمیانه آغاز کند. ترامپ می داند این جنگ چه عواقبی دارد و نمی خواهد وارد درگیری با ایران شود.