آرشیو دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۰
صفحه آخر
۱۲

معاون شورای نظامی سودان: من باید به قدرت برسم و گرنه سودان از بین می رود!

معاون رئیس شورای نظامی سودان در مصاحبه ای با یک روزنامه آمریکایی از میل زیادش به قدرت پرده برداشته و گفته اگر او بر مسند قدرت ننشیند سودان از بین خواهد رفت! این شورا مورد حمایت فرانسه، عربستان و امارات است.

«دقلو حمیدتی» ژنرال سودانی و معاون رئیس شورای نظامی سودان است و رابطه گرم و صمیمی او با آل سعود بر همگان آشکار است. وی تا به حال چندین بار به عربستان سفر کرده و در این مدت خود را تابع کامل دستورات و فرمایشات «محمد بن سلمان» و خاندان آل سعود نشان داده است. همین امر باعث شده حمیدتی تحت حمایت عربستان قرار بگیرد و به خود جرات دهد که در لحنی دیکتاتور مآبانه در مصاحبه ای با یک روزنامه اعلام کند که حکومت آینده سودان فقط از آن اوست و اگر این اتفاق نیفتد سودان به ورطه نابودی کشیده خواهد شد!

وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته:«اگر من در این پست قرار نگیرم کشور از دست خواهد رفت.» «دقلو» به این اکتفا نکرد و در ادامه کشورهای مخالف این شورا را به «توطئه علیه سودان» متهم کرد و در ادامه به جواب دادن سوالاتی درباره ارتکاب جنایت هایی از سوی نیروهای واکنش سریع که تحت امر او قرار دارند،گفت: نتایج تحقیقات در روزهای آینده اعلام خواهد شد. من از جواب دادن طفره نمی روم بلکه فقط منتظر نتایج تحقیقات هستم».

ژنرالی که هیچ آموزش نظامی ندیده است

تحلیلگر روزنامه «نیویورک تایمز» پس از مشاهده این پاسخ نوشته:« معاون رئیس شورای نظامی سودان تلاش می کند خود را به قدرت تحمیل کند و خود را ناجی سودان می داند نه ویران کننده آن. این اظهارات او مغایر با سخنرانی است که در برابر تجمع مردمی در شمال خارطوم داشت و گفت، شورا آماده مذاکره است و هیچ طمعی به قدرت ندارد». براساس سرمقاله نیویورک تایمز، «محمد دقلو حمیدتی»، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان و رئیس نیروهای واکنش سریع دارای مدرک آموزش ابتدایی است، چهار همسر دارد و هیچ آموزش نظامی رسمی هم را ندیده است.