آرشیو سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۱
ورزشی
۹

چرا انتخابات کشتی، وزنه برداری و والیبال برگزار نمی شود؟!

با وجود نزدیک شدن به المپیک 2020 توکیو، هنوز تکلیف برخی از فدراسیون های رشته های مدال آور مشخص نشده و این یک نقطه ضعف در کارنامه وزارت ورزش محسوب می شود.

بلاتکلیفی برخی فدراسیون های ورزشی از جمله کشتی، وزنه برداری و والیبال انتقادات بسیاری را متوجه وزارت ورزش و جوانان کرده است. مدت هاست که کشتی با سرپرست اداره می شود (این سرپرستی برای فدراسیون های دیگری همچون والیبال و وزنه برداری هم وجود دارد). با وجود آنکه پیش از این وزارت ورزش اعلام کرده بود که انتخابات کشتی و وزنه برداری در نیمه اول تیر ماه برگزار می شود اما هنوز خبری از اعلام زمان قطعی و دقیق نیست و به نظر می رسد عزم راسخی هم در این باره وجود ندارد و برخی مسئولان بدشان نمی آید که این انتخابات دیرتر هم برگزار شود.

مسئولان رده بالای کشور و همچنین ورزش بارها و بارها گفته اند که عرصه ورزش همواره موجب شادی و نشاط اجتماعی می شود و درخشش ورزشکاران در آوردگاه بازی های المپیک همواره موجی از خوشحالی را در جامعه ایجاد می کند. پس باید نگاه جدی تری به موضوع انتخابات فدراسیون ها داشت، آن هم فدراسیون هایی که جزو فدراسیون های مهم ورزش به حساب می آیند.

بلاتکلیفی رشته های مدال آور در المپیک بیش از گذشته به ورزش ایران ضربه می زند و مشخص نیست برگزاری انتخابات فدراسیون ها چه فرآیند دشواری از نظر برخی مسئولان دارد که نسبت به برگزاری آن رغبت نشان نمی دهند.