آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
شهرستان ها
۷

مسئولان دامغان خواستار پیگیری حق کنکوری های این شهر شدند

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان، طی نامه ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به وقوع زلزله هنگام برگزاری کنکور سراسری، خواستار پیگیری حق داوطلبان این شهر شدند.

ابوالفضل حسن بیکی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و علی اصغر مجد، فرماندار دامغان در نامه ای مشترک به مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با شرح رخداد زلزله در دامغان همزمان با کنکور سراسری، مساعدت و پیگیری لازم را خواستار شدند.

به گفته تعدادی از داوطلبان ترس و استرس ناشی از زلزله به حدی بود که بسیاری از داوطلبان از پاسخگویی به سوالات منصرف شده و برگه امتحانی خود را تحویل داده و از سالن خارج شدند و داوطلبان باقی مانده نیز به علت فشار روانی ناشی از این بلای طبیعی، به شکل منطقی قادر به تمرکز و پاسخگویی به سوالات در شرایط طبیعی را نداشتند.

وقوع این زلزله های متعدد، سبب وارد آمدن فشار و تنش روحی و روانی قابل ملاحظه به شرکت کنندگان در آزمون سراسری گروه های آزمایشی علوم ریاضی، و فنی و علوم انسانی در حوزه اصلی دامغان شد.

دانش آموزان و والدین تاکنون مراجعه های متعددی به فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط شهرستان داشته اند و اتخاذ تدابیر لازم در راستای جبران پیامد ذکرشده و ضایع نشدن حقوق داوطلبان آزمون را خواستار شدند.

صبح روز پنجشنبه 13 تیرماه همزمان با برگزاری آزمون کنکور سراسری در شهر دامغان، وقوع چند زلزله متوالی، دانش آموزان را به شدت مضطرب و سردرگم کرد و هیچ وقت اضافه ای به دانش آموزان داده نشد که این امر موجب گله مندی تعدادی از این داوطلبان شده است.

دانش آموزان دامغانی در روزهای اخیر با حضور در اداره آموزش و پرورش، فرمانداری، دفتر نماینده و دانشگاه دامغان اعتراض خود را اعلام و خواستار احقاق حق خود شدند.