آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
شهرستان ها
۷

گرفتن سفته برای سیل زدگان خوزستان حذف شد

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: گرفتن سفته برای تسهیلات بانکی سیل زدگان خوزستان با مصوبه شورای هماهنگی بانک های استان حذف شد تا گامی مهم برای شتاب بخشیدن به روند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه که مصوبه هیئت دولت است برداشته شود.

حامد روحانی در اهواز افزود: تنها شرط اساسی دریافت تسهیلات 400 میلیون ریالی ساخت مسکن روستایی و 500 میلیون ریالی برای مناطق شهری با کارمزد چهار درصد داشتن ضامن است.

وی گفت: بنیاد مسکن برای تامین قانونی ضامن، گروه های سه نفره و پنج نفره که ضامن همدیگر شوند به بانک ها معرفی می کند تا این گره نیز برطرف شود.

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای رفاه حال ساکنان سیل زده خوزستان، بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه سه سال تنفس پس از دریافت تسهیلات و در مجموع 15 ساله خواهد بود.

روحانی گفت: دهیاران و بخشداران مناطق سیل زده باید روستائیان را برای گرفتن تسهیلات و تامین ضامن به صورت زنجیره ای توجیه تا روستائیان با اطمینان خاطر تسهیلات بانکی قرض الحسنه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی روستائیان مناطق سیل زده از ضامن بودن واهمه دارند اظهار داشت: دهیاران و بخشداران با ارتباط نزدیکی که با روستائیان دارند باید روستائیان را توجیه کنند تا روند پرداخت تسهیلات متوقف یا کند نشود.

رئیس گروه برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بانک ها در 2 هفته اخیر برای پرداخت تسهیلات به صورت جدی و عملی پای کار آمده اند و برخی بانک ها در ستادهای معین بنیاد مسکن خوزستان نمایندگی دایر کرده اند افزود: در 2 هفته اخیر 10 هزار پرونده از بنیاد مسکن به بانک های استان خوزستان برای پرداخت تسهیلات معرفی شده که از این تعداد چهار هزار پرونده منجربه عقد قرارداد شده است.

بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته سه هزار و 351 واحد مسکونی در خوزستان نیاز به احداث، و 12 هزار و 650 واحد در مناطق روستایی و شهری به تعمیر نیاز دارند.

طبق برنامه قرار است واحدهای تعمیری تا پایان تیرماه جاری و واحدهای احداثی در مناطق روستایی و شهری سیل زده خوزستان تا پایان آذرماه امسال به پایان برسد.