آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
شهرستان ها
۷

بیش از سه میلیون واحد روستایی سنددار شدند

معاون عمران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سه میلیون و 490 هزار سند روستایی تاکنون در کشور صادر و به روستاییان تحویل شده است.

محمدرضا شاملو در حاشیه جشن واگذاری سند روستای سرشکه لاهیجان اظهار داشت: در کشور سه میلیون و 490 هزار واحد روستایی و واحدهای شهرهای زیر 25 هزار نفر طی سال های اخیر سنددار شدند و برای سال جاری هم حداقل صدور 120 هزار سند برای املاک این مناطق پیش بینی شده که امیدواریم به طور کامل به این هدف برسیم.

وی خاطرنشان کرد: پنج میلیون و 600 هزار واحد روستایی داریم که با اراضی داخل روستاها در مجموع آمار واحدهای روستایی کشور به شش میلیون واحد می رسند و بیش از 40 درصد روستاها فاقد سند هستند.

به گفته معاون عمران بنیاد مسکن، در کل کشور 38 هزار روستا دارای طرح هادی هستند و در یک دوره 10 ساله در هر سال به طور متوسط طرح سه هزار و 800 روستا بازنگری می شود و هشت هزار و 500 روستا در کشور وجود دارد که نیازمند بازنگری در طرح های هادی هستند.

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که با مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم، یافتن راه حلی است که این مشکل حل شود و یکی از راه ها، الحاق محدوده های روستایی است که در این محدوده ها ساخت و ساز انجام شده و مشکلی وجود ندارد و باید با همکاری شوراها و دهیاری ها نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

وی به آسفالت روستایی اشاره کرد و گفت: امسال منابع مالی بسیار خوبی در این زمینه داریم که به دهیاران روستاها برای تهیه قیر و سرعت آسفالت کمک خواهد شد.

وی به لزوم توجه به گردشگری روستایی اشاره کرد و از آمادگی بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات بوم گردی خبر داد.