آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
صفحه آخر
۱۲

محافظان شخصی «گوایدو» قاچاقچی اسلحه از آب درآمدند

دو تن از محافظان شخصی گوایدو رهبر کودتاچیان ونزوئلا توسط مقامات دولتی به اتهام قاچاق اسلحه بازداشت شدند.

با عدم همراهی مردم و ارتش ونزوئلا اوضاع کودتاچیان در این کشور بحرانی است. چندی پیش خبر رسید که دو نفر از نمایندگان گوایدو سرکرده کودتاچیان ونزوئلا به گرفتن کمک های مالی بشردوستانه از کلمبیا و آژانس پناهندگان سازمان ملل و صرف کردن آنها برای خوشگذرانی متهم شده اند. دیروز نیز مقام های دولت ونزوئلا و همچنین افراد وابسته به «خوان گوایدو» از بازداشت دو تن از محافظان شخصی گوایدو توسط ماموران دولتی خبر دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاعات ونزوئلا در یک نطق تلویزیونی اعلام کرده دو محافظان شخصی گوایدو به نام های «اریک سانچز» و «جیسون پاریزی» توسط نیروهای دولتی بازداشت شده اند. به گفته رودریگز، این دو نفر سعی کرده اند مسلسل های به سرقت رفته از گارد ملی ونزوئلا در جریان تلاش نافرجام گوایدو برای کودتای علیه دولت مادورو در تاریخ 30 آوریل (دهم اردیبهشت ماه) را به فروش برسانند.

گوایدو در اظهارنظری درباره بازداشت محافظانش توسط دولت ونزوئلا، مدعی شد که دولت مادورو به «دروغ» محافظانش را به قاچاق سلاح متهم و آنها را بازداشت کرده است. وزیر اطلاعات ونزوئلا اما اعلام کرده دولت ونزوئلا در دور آینده مذاکرات با نمایندگان گوایدو ادله خود درباره اتهامات وارده به دو محافظ شخصی بازداشت شده را ارائه خواهد داد. بازداشت محافظان شخصی رئیس جمهور خودخوانده در شرایطی صورت گرفته که نمایندگان او و دولت ونزوئلا اخیرا در باربادوس با هم دیدار و درباره حل بحران در این کشور آمریکای لاتین گفت و گو کردند.