آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
صفحه آخر
۱۲

در شهر قطیف جوان عربستانی به ضرب گلوله نیروهای سعودی به شهادت رسید

در ادامه سرکوب شیعیان عربستان توسط نیروهای امنیتی این کشور، نظامیان سعودی با شلیک به یک جوان شیعه اهل قطیف وی را به شهادت رساندند.

آل سعود پس از شروع انقلاب های عربی در سال 2011 و قیام مردم شیعه مناطق الشرقیه علیه ریاض، سرکوب شیعیان را شدت بخشیده است. در این راستا ده ها شیعه به جرم ها و اتهامات واهی تاکنون اعدام شده اند و این سیاست همچنان ادامه دارد. در همین ارتباط پس از گذشت 10 روز از هجوم نیروهای امنیتی سعودی به شهرک «الجش» استان قطیف، روز شنبه یکی از جوانان این منطقه به نام «ماجد عبدالله آل آدم» که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود، جان خود را از دست داد. به گزارش تسنیم، نیروهای رژیم سعودی با خودروهای زرهی و سلاح های سنگین 10 روز پیش به روستای «الجش» یورش بردند و به سمت ساختمان های مسکونی تیراندازی کردند. در این تیراندازی ماجد عبدالله آل آدم زخمی شد. رژیم سعودی از زمان این یورش خونین خود به شهرک الجش سیاست بایکوت خبری را پیشه کرده است.

این یورش در چارچوب اقدامات مداوم رژیم سعودی علیه اهالی قطیف از زمان آغاز جنبش مسالمت آمیز آنها در سال 2012 میلادی صورت گرفته است. این جنبش، خواهان اصلاحات در ساختار نظام عربستان و توقف تبعیض مذهبی است. استان شیعه نشین قطیف عربستان واقع در شرق این کشور که بیش از 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد از سال 2011 میلادی در اعتراض به بی عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت شاهد اعتراض های شدید علیه آل سعود است. کشورهای مدعی غربی برای حفظ ظاهر هم که شده حاضر نیستند علیه سرکوب این اعتراض ها از سوی سعودی، موضعی بگیرند.