آرشیو دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۳
صفحه آخر
۱۲

واکنش ها به تحویل اس- 400 به ترکیه

آمریکا: ترکیه تحریم می شود /روسیه: به کشورهای دیگر هم می فروشیم

واشنگتن در واکنش به انتقال سامانه «اس- 400» به ترکیه، تهدیدهای سابق خود علیه این کشور را تکرار کرد و مدعی شد که این اقدام آنکارا را با تحریم های شدید، تلافی می کند. هم زمان، مسکو از فروش اس- 400 در آینده به برخی از کشورهای دیگرغرب آسیا خبر داد.

در پی ورود سامانه های دفاع موشکی اس-400 به خاک ترکیه، آمریکا باز هم تهدید کرد که این اقدام آنکارا را با اعمال تحریم های شدید تلافی می کند.

به گزارش فارس، اعضای دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بر سر جزئیات بسته تحریمی علیه ترکیه توافق کردند.

هر چند کاخ سفید مدعی شد که این تحریم می تواند آسیب های جدی به ترکیه واردکند، ولی کارشناسان نظر دیگری دارند و می گویند که آمریکا اصولا نمی تواند ترکیه را هدف تحریم های شدید قرار دهد، چون این اقدام، به منافع راهبردی آمریکا ضربه می زند. لذا، واشنگتن پیامدهای هر گونه اقدام خود علیه ترکیه را پیشاپیش در نظر می گیرد.

آذر سال 1396 ترکیه از قرارداد خرید دو سامانه اس-400 از روسیه به ارزش دو میلیارد دلارخبر داده بود. از جمعه گذشته تا کنون پنج محموله از سامانه مذکور با هواپیماهای باری وارد خاک ترکیه شده اند.

افزایش مشتری اس 400

«لنوید اسلاتسکی» رئیس کمیسیون روابط بین الملل دومای روسیه، خبر داد که به زودی چند کشور دیگر در منطقه غرب آسیا سامانه اس 400 دریافت خواهند کرد.اسلاتسکی به اسامی کشورهای طالب اس 400 اشاره ای نکرد.

ماه گذشته خبرهایی در زمینه احتمال خرید سامانه اس 400 از سوی ایران توسط برخی رسانه ها منتشر شده بود که البته، هر دو کشور آن را تکذیب کرده اند.