آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۵
شهرستان ها
۷

رتبه نخست استان همدان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان از کسب رتبه نخست استان همدان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد.

سعید شاهرخی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان عنوان کرد: نرخ مشارکت در سال گذشته در استان 42/8 درصد بود و این رقم امسال به 44/1 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در بهار سال گذشته در استان 8/2 درصد اعلام شد یادآور شد: این رقم در بهار امسال به 6/1 درصد کاهش یافته و این آمار استان را در رتبه نخست کشور در کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار قرار داده است.

استاندار همدان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا پایان سند راهبردی سه ساله در استان باید 60 هزار شغل ایجاد شود تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ بیکاری در استان باید به 7/1 درصد برسد. وی با اشاره به اینکه ارائه آمار کاهش نرخ بیکاری به معنای نداشتن بیکار در همدان نیست ادامه داد: تمام تلاش ها بر این است تا موانع برداشته و مسیر توسعه و پیشرفت در استان فراهم شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه در تمامی شاخص ها استان همدان سرآمد است خاطر نشان کرد: جهت گیری هایی که در حوزه گردشگری و روستایی صورت گرفته می تواند رونق تولید را در استان ارتقاء بخشد از این رو طرح های مهمی در حوزه گردشگری در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه تاثیرات بخش اشتغال روستایی در استان همدان پررنگ تر از سایر استان ها است افزود: افزایش نرخ مشارکت و کاهش نرخ بیکاری، استان را در جایگاه ویژه قرار داده و این استعداد و ظرفیت زمینه را برای اقدامات بیشتر فراهم می کند.

وی ابراز داشت خوشبختانه اشتغال روستایی زمینه مهاجرت معکوس را در روستاها فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: طرحی در کشور بررسی شده که بر اساس آن برای یک شهرستان در هر استان صنعت ویژه دیده شود و در حال حاضر این طرح در هفت استان و از جمله در استان همدان در بخش گردشگری و صنایع دستی آغاز شده است.