آرشیو چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۵
شهرستان ها
۷

اجرای طرح ساماندهی خانه های شبانه در کیش

کیش- خبرنگار کیهان: طرح ساماندهی خانه های اجاره ای شبانه در جزیره کیش با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به گردشگران و مسافران با همکاری دستگاه های مختلف برای نخستین بار به اجرا گذاشته شد.

سروان محمدعلی ابراهیمی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کیش ضمن اشاره به اجرای طرح ساماندهی، سازماندهی و قانونمندسازی روند اجاره منازل مسکونی شبانه یا موقت گفت: یکی از شاخصه های بارز جزیره کیش که همواره از سوی مسئولان، مردم و گردشگران مورد تاکید قرار گرفته است موضوع امنیت و ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران است، این در حالیست که خانه های شبانه غیرمجاز فاقد هرگونه ضمانتی در جهت ارائه خدمات بهینه و تامین آسایش و امنیت افراد متقاضی می باشند.

سروان محمدعلی ابراهیمی افزود: با ساماندهی خانه های شبانه می توان امنیت مسافران و گردشگران را تامین و ضمن نظارت بر این مراکز و پیشگیری از ناهنجاری ها، خدماتی مطلوب به گردشگران ارائه کرد.

همچنین معاون اجتماعی فرمانده انتظامی کیش اعلام کرد: آمارگیری و ثبت این منازل، نخستین مرحله اجرای این طرح است لذا براساس شیوه نامه تدوین شده به عنوان فراخوان از همه مالکان خواسته می شود با مراجعه به معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به ثبت منازل خود در این سامانه و اخذ مجوز لازم اقدام کنند.

سروان «محمد زنگانه» تصریح کرد: در اجرای این طرح تمامی منازل اجاره ای شبانه در کیش باید مجوز فعالیت داشته باشند، در غیر این صورت به شکل قانونی با آنها برخورد می شود.

طرح نظارت، ساماندهی و قانونمندسازی اجاره دادن خانه های مسکونی به گردشگران و مسافران اقدامی مهم در تقویت گردشگری داخلی و توسعه این صنعت در حال رشد ارزیابی می شود.

جزیره گردشگری کیش سالانه به طور میانگین پذیرای حدود 2 میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور است که بخشی از این مسافران به علت تفاوت قیمت ها ترجیح می دهند که در منازل خصوصی اقامت کنند.