آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

همزمان با هلاکت نیروهای ویژه تیپ گولانی

وزیر صهیونیست: حزب الله ما را شکست داد، ایران هم شکستمان می دهد

سرویس خارجی: همزمان با اینکه حزب الله لبنان اعلام کرد بمب هایی را در مسیر نیروهایی از تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی کار گذاشت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از این نیروها شده است، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی گفته: اسرائیل در برابر حماس شکست خورد، در برابر حزب الله شکست خورد و در برابر ایران نیز شکست خواهد خورد!

حزب الله لبنان مسئولیت عملیات موفق علیه نظامیان تیپ گولانی رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و از کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست خبر داد. حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: «نیروهای مبارز ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور و شریف و بعد از رصد دقیق تحرکات دشمن تعدادی بمب را در منطقه تل اسماعیل در خاک لبنان در مجاورت با مرزهای فلسطین اشغالی و حین عبور نیروی وابسته به تیپ گولانی کار گذاشت. بعد از رسیدن این نیروها به محل بمب ها، نیروهای صهیونیست در انفجار آن کشته و زخمی شدند.» به گفته منابع، ارتش رژیم اشغالگر به زخمی شدن چهار تن از نیروهای تیپ گولانی اذعان کرد. رادیو ارتش دشمن صهیونیستی گزارش داده است که این انفجار یکی از نیروهای نخبه گولانی و واحد مهندسی «یهلوم» را در حالی که در حال کار روی حصار در منطقه غربی در مرز با لبنان بودند، هدف قرار داد.

پیش از این خبرنگار الجزیره اعلام کرد آژیرهای هشدار در شهرک های عرب العرامشه، جورین، ایلون، حانیتا و ادمیت در الجلیل غربی بعد از نفوذ یک پهپاد به صدا درآمدند. کانال عبری زبان نیز گزارش داد پهپادی وارد حریم هوائی الجلیل غربی شد و باز به لبنان بازگشت. آن طور که ایسنا نوشته است، به گفته منابع حملاتی از جنوب لبنان علیه یک هدف نظامی صهیونیستی در اطراف پایگاه «الضهیره» انجام شد.

از سوی دیگر، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف قرار داد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد شب گذشته زیرساخت وابسته به حزب الله لبنان را در شهرک های صدیقین، المطموره، عیتا الشعب و اللبونه در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

اعتراف وزیر صهیونیست به شکست

«میکی زوهار»، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی که روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر کرد، با ادعای اینکه «به حمله ایران باید پاسخ قوی داد»، گفت: «پاسخ ضعیف به این حمله بی سابقه، ادامه مفهوم منسوخ، منطق عقلانیت و عقل است.» وی گفت: «اسرائیل هفت اکتبر در مقابل حماس شکست خورد، در مقابل حزب الله که مدام به ما حمله می کند و توانست ساکنان شمال را از آنجا تخلیه کند، شکست خورد و در برابر ایران که در حمله مستقیم به اسرائیل تردیدی نداشت، شکست خواهد خورد.» گفتنی است، پیشتر نیز «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم اشغالگر، حمله ایران به اراضی اشغالی را «اعلان جنگ» توصیف کرده بود.

حمله پهپادی به ایلات اشغالی

منابع عبری زبان از حمله پهپادی به شهر اشغالی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. به گزارش ایسنا، یکشنبه شب، تعدادی پهپاد که به سمت شهر ایلات در حرکت بودند، در آسمان عقبه در اردن مشاهده شده است. در پی این حمله، صدای انفجارهایی در ایلات شنیده شده است. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند سامانه های پدافندی هم برای مقابله با این پهپادها فعال شده است.

آمریکایی ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند

خبر دیگر آنکه، «حسین الکرعاوی»، رئیس کمیته اجرائی یک جنبش مردمی در عراق، تصریح کرد که اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تصمیم عراقی ها مبنی بر بیرون کردن نظامیان این کشور از عراق مخالفت کند نیروهای مقاومت اسلامی دست بسته نخواهند ماند. به گزارش مهر، وی افزود: «در صورت مخالفت بایدن با این مسئله، مقاومت اسلامی عراق عملیات ویژه خود را علیه اشغالگران آمریکایی و هدف قرار دادن پایگاه های نظامی این کشور از سر می گیرد.» الکرعاوی تاکید کرد: «سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به آمریکا یک سفر مهم به شمار می رود و می تواند سرنوشت حضور نیروهای خارجی در عراق را تعیین کند.» وی بیان کرد: «ما از نخست وزیر عراق می خواهیم شجاع بوده و مسئله بیرون راندن نظامیان آمریکایی از این کشور را نهائی کند. السودانی باید به آمریکایی ها بگوید که نیروهای مقاومت اسلامی عراق بی تفاوت نخواهند بود.» گفتنی است، روز شنبه السودانی در راس یک هیئت دولتی، پارلمانی و متشکل از نمایندگان بخش های خصوصی سفر رسمی خود را به آمریکا آغاز کرد. این سفر بنا به دعوت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، صورت می گیرد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی جز زبان زور نمی فهمند

گردان های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای اعلام کردند که عملیات وعده صادق مصداق بارزی برای ضرورت ادامه یافتن معادله بازدارندگی در برابر تجاوزات دشمن به شمار می رود. در این بیانیه آمده است: ما عملیات نیروهای مسلح ایران را علیه دشمن صهیونیستی تبریک می گوییم. دشمن صهیونیستی آمریکایی، جز زبان سلاح و زور زبان دیگری را نمی فهمد. تنها با این زبان می توان به تجاوزات آنها علیه ملت ها پایان داد. گردان های حزب الله عراق تصریح کردند: اگر سلاح نبود سرزمین ما در جریان مرحله نخست اشغالگری آزاد نمی شد و داعش که ساخته دست این دشمن است شکست نمی خورد. در ادامه این بیانیه آمده است: بدون سلاح حاکمیت از دست رفته کشورها بار دیگر به دست نمی آید. حمایت از رژیم صهیونیستی یکی از وظایف اصلی پایگاه های آمریکا در عراق و سوریه است.

خبر دیگر از شاخه یمن مقاومت است، آمریکا و انگلیس صبح روز دوشنبه حملاتی را علیه استان تعز در جنوب غرب یمن انجام دادند. به گزارش ایسنا، شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن اعلام کرد آمریکا و انگلیس صبح روز دوشنبه استان تعز در جنوب غرب یمن را هدف قرار دادند. این شبکه به تلفات مادی یا جانی در این حمله اشاره ای نکرد و بیانیه رسمی نیز از سوی انصارالله یمن در این باره صادر نشده است. طبق تصاویر و ویدیوهایی که ساکنان این استان در شبکه های اجتماعی منتشر کردند این حملات مناطق نزدیک به دریای سرخ را هدف قرار داد. گفتنی است،همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است. به دنبال این حملات آمریکا و انگلیس نیز حملاتی را علیه ارتش یمن انجام داده اند. انصارالله یمن ژانویه اعلام کرد کشتی های آمریکایی و انگلیسی جزو اهداف نظامی این جنبش هستند.