آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۶
جامعه
۱۰

اخبار کوتاه اجتماعی

ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد

ایرنا- ثبت سفارش کتاب های درسی که قرار بود از دیروز سه شنبه 28 فروردین آغاز شود، براساس اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تعویق افتاده است. زمان آغاز ثبت سفارش انفرادی و گروهی کتاب های درسی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

راه اندازی 44 خط جدید تولیدی و ورود 96 داروی جدید به بازار در سال 1402

سازمان غذا و دارو- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 200میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولیدشده صرفه جویی شده است، گفت: در سال 1402 با رفع عوامل بوروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، 44 خط جدید تولیدی و 96 داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

تعطیلی بیش از 5هزار مرکز درمانی غیرمجاز در سال قبل

ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه ای بر امور درمان، گفت: بیش از پنج هزار مرکز غیرمجاز مداخله گر در امر درمان در سال گذشته تعطیل شد. سعید کریمی افزود: امسال نظارت های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیر پزشک در امور پزشکی تشدید می شود و این کار مستلزم همکاری بین بخشی از جمله ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه های علوم پزشکی، قوه قضائیه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است.

جمع آوری سگ های بلاصاحب بر اساس بخشنامه وزارت کشور انجام می شود

ایسنا- معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه چندین بار این اعلام کرده ایم که آوردن حیوانات اهلی به ویژه سگ ها در بوستان های تهران و فضای سبز عمومی به دلیل حضور خانواده ها، کودکان و احتمال آلوده شدن این فضاها ممنوع است. حسین نظری افزود: در مورد جمع آوری سگ های بلاصاحب نیز براساس بخشنامه وزارت کشور عمل می کنیم.

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

تسنیم- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در سال گذشته با گشایش های ارزی و رفع مشکلات تولید، در مجموع 68میلیون و 500هزار قوطی شیرخشک رگولار تامین و توزیع شد. اکنون وضعیت تولید و توزیع به حد تعادل رسیده، مشکلی در تامین شیرخشک های رگولار در برندهای مختلف نداریم. به این ترتیب قیمت شیرخشک به قیمت واقعی آن نزدیک تر شد و این در حالی است که مصرف کننده با همان قیمت قبلی شیرخشک را دریافت می کند و تغییر قیمتی برای مصرف کننده نداشته ایم.