آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

خبر

کره شمالی 7 هزار کانتینر سلاح برای ارتش روسیه فرستاد

سئول بارها در مورد کمک های پیونگ یانگ به مسکو هشدار داده است؛ مقامات کره جنوبی مدعی هستند که کره شمالی در جریان جنگ اوکراین 7 هزار کانتینر سلاح به روسیه فرستاده است.

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در اواخر سال گذشته میلادی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، دیدار کرد و رهبر پیونگ یانگ روابط مسکو را «اولویت شماره یک» کشورش اعلام دانست. آن طور که به ایسنا گزارش شده است، مقامات سئول مدعی هستند که کره شمالی در جریان جنگ اوکراین 7000 کانتینر سلاح به روسیه ارسال کرده است. خبر دیگر آن که «لیندا توماس گرینفیلد»، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز سه شنبه به مرز نظامی شده دو کره رفته و به پیونگ یانگ تاکید کرد تا همزمان با وضع جهانی تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی، به مذاکرات برگردد. این سفر پس از آن انجام شد که ماه گذشته میلادی روسیه از حق وتوی خود استفاده و تمدید فعالیت گروه نظارتی سازمان ملل درباره تحریم ها علیه کره شمالی را لغو کرد.

دست گدایی اوکراین به سوی غرب زلنسکی: موشکی برایمان باقی نمانده، کمک کنید!

دست گدایی اوکراین همچنان به سوی غرب دراز است. زلنسکی روزی نیست که خواهان موشک از اروپا و آمریکا نشود. وی در جدیدترین در خواست خود نیز ضمن درخواست تسلیحات از غربی ها گفت دیگر موشکی برای اوکراین باقی نمانده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» در ادامه درخواست های مکرر او به متحدان غربی اش برای ارسال سامانه های دفاعی کمیاب، نشان دهنده وخامت اوضاع اوکراین در سایه حملات رو به افزایش روسیه به زیرساخت های انرژی این کشور است. رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با شبکه پی بی اس گفت: «از 11 موشک پرتاب شده [روسیه]، هفت موشک را منهدم کردیم و چهار موشک باقی مانده نیروگاه تریپیلیا را تخریب کرد. موشک های ما برای دفاع از تریپیلیا تمام شده بود». او همچنین گفته است که در صورت تداوم حملات روسیه، ذخیره موشکی اوکراین به طور کامل تمام خواهد شد. گزارش ها حاکی است اروپا و آمریکا از درخواست های موشکی پی در پی اوکراین خسته شده اند.

آبروریزی بزرگ دانشگاه هاروارد اینجا اعضای بدن جنازه ها را مخفیانه می فروشند!

سرویس خارجی: دانشگاه آمریکایی مشهور هاروارد رسوایی اخلاقی-جنایی به بار آورد؛ همسر مدیر سابق سردخانه دانشکده پزشکی این دانشگاه به گناه خود درخصوص فروش اعضای بدن ربوده شده از این دانشکده اعتراف کرد.

دانشگاه هاروارد یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در کمبریج واقع در ایالت ماساچوست آمریکا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1636 میلادی تاسیس و برای بزرگداشت اولین خیر حامی آن، روحانی مسیحی «جان هاروارد»، هاروارد نامیده شد. هاروارد قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در آمریکا و یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان است. دانشکده پزشکی هاروارد دانشکده عالی پزشکی دانشگاه هاروارد و یکی از معتبرترین و مشهورترین دانشکده های پزشکی در جهان است که در شهر بوستون در ایالت ماساچوست قرار دارد. این دانشکده پزشکی سومین دانشکده پزشکی قدیمی آمریکا می باشد؛ که توسط دکتر «جان وارن» در سال 1782 پایه گذاری شد. دانشکده پزشکی هاروارد از تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی بهره می برد که در دو بخش علوم پایه و بالینی تقسیم بندی می شوند.

حالا خبر می رسد که در دانشکده پزشکی این دانشگاه مشهور جهان رسوایی وحشتناکی به بار آمده است. همسر مدیر سابق سردخانه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا به گناه خود درخصوص فروش اعضای بدن ربوده شده از این دانشکده اعتراف کرد. این اعتراف پس از آن صورت گرفت که بازرسان اعلام کردند که این زن به همراه همسر خود اعضای دزدیده شده انسان از این دانشکده اعم از دست، پا و سر را به خریداران می فروخته اند. به گزارش شفقنا از مونت کارلو، براساس سوابق دادگاه، «دنیس لودگ» (64ساله) ساکن گافستون در نیوهمپشایر روز جمعه در دادگاه منطقه ای آمریکا در ناحیه مرکزی پنسیلوانیا به جرم جابه جایی کالاهای مسروقه از دانشکده بین ایالت های آمریکا اعتراف کرد. نمایندگان دادستان های فدرال سال گذشته اتهاماتی را در این خصوص به دنیس، همسرش و پنج نفر دیگر نسبت داده و اعلام کرده بودند که با یک شبکه قاچاق اعضای انسان های ربوده شده از دانشگاه هاروارد و سردخانه این دانشگاه همکاری می کنند.

نمایندگان دادستان های فدرال گفته بودند: «دنیس درباره فروش اینترنتی اعضای بدن انسان اعم از 24 دست، دو پا و 9 ستون فقرات بخش هایی از جمجمه، پنج صورت انسان و دو سر جدا شده مذاکراتی را انجام داده است.» مقامات گفتند: «اعضای بدن اجساد آماده شده برای کالبدشکافی که به دانشکده این دانشگاه اهدا شده بود، بین سال های 2018 تا 2023 میلادی بدون اطلاع و مجوز قبلی از این سردخانه خارج شده است.» «هوپ لوفور»، وکیل دنیس لودگ، در گفت وگو با کانال WBUR گفت که همسر موکلش «در این موضوع مشارکت و به نوعی با آن موافقت می کرد.» وی با اشاره به اینکه «آنچه رخ داد اشتباه بود»، مدعی شد که این پرونده ضرر مالی ندارد و «بیشتر از آنکه یک پرونده جنائی باشد، یک معضل اخلاقی است.»

این اظهارات در حالی مطرح شده است که گویا در برخی از موارد، پوست جسدها برای تولید چرم نیز به کار گرفته شده است! آن طور که دویچه وله نوشته است، ظاهرا در مورد دیگری نیز جسد دو نوزاد که قرار بود سوزانده شوند نیز فروخته شده است. همچنین دو فرد مظنون دیگر نیز متهم شده اند که در فروش اعضای بدن مجموع 100 هزار دلار کاسبی کرده اند. مقامات دانشگاه هاروارد پیشتر این رسوایی از سوی «سدریک لاج» را به عنوان «خیانت فجیع» توصیف کرده بودند.

بر اساس اتهامات مطرح شده، سدریک لاج در برخی مواقع حتی به خریدارها نیز اجازه داده است تا از سردخانه بازدید کنند و آنچه را که می خواهند بخرند، انتخاب کنند. گفته می شود که اشخاص خریدار پس از خرید قطعات اجساد، آن را با کسب سود دوباره به فروش رسانده اند. گفتنی است، در تابستان سال پیش بود که بیش از 100 دانشجو به اتهام تقلبی که دانشگاه هاروارد را با بزرگ ترین رسوایی تاریخی این دانشگاه مواجه ساخته، مورد بازجویی قرار گرفتند. در این رسوایی تاریخی، حدود نیمی از دانشجویان که حدود 100 نفر بودند در آزمون درس «مقدمه ای برای همایش» به صورت گروهی تقلب کرده اند. فارغ التحصیلانی که متهم به تقلب بودند نیز با مجازاتی نظیر ابطال گواهی فارغ التحصیلی مواجه شدند. همچنین چند ماه پیش، رسوایی دانشگاه هاروارد به دلیل اقدام مدیران ارشد آن در لغو انتصاب مدیر اجرائی سابق دیده بان حقوق بشر (که مواضع انتقادی نسبت به رژیم آپارتاید اسرائیل داشت) موضوع بحث و گفت وگو بود. گفته شده بود که انتصاب «کن روث» به این دلیل لغو شده است که وی مواضع و رویکردهای به اصطلاح مخالفت جویانه ای را در قبال رژیم صهیونیستی داشته است!

نگرانی ناتو از دست برتر روسیه در جنگ در اعماق دریاها

یکی از فرماندهان نظامی ناتو از دست برتر روسیه در اعماق دریاها ابراز نگرانی کرده و مدعی شد زیرساخت های مستقر در اعماق دریاها در مقابل جنگ ترکیبی روسیه آسیب پذیر هستند.

نگرانی ها در ناتو درباره قابلیت های روسیه در جنگ در اعماق دریاها افزایش پیدا کرده است. چندی پیش 6 کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده اند، محافظت کنند. گفته می شود شش کشور حاضر در این توافقنامه شامل بلژیک، انگلیس، دانمارک، آلمان، نروژ و هلند بیانیه مشترکی را نیز به امضا رسانده اند تا بدین ترتیب اطلاعات لازم را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. «اندرو بووی» وزیر انرژی های هسته ای و تجدیدپذیر بریتانیا در همین زمینه گفته بود «دریای شمال همچون مرکز جاه طلبی های انرژی های تجدید پذیر اروپا است و در تقویت امنیت انرژی این قاره نقش دارد. بنابراین حفاظت از زیرساخت های انرژی آن در حال حاضر و در آینده بسیار مهم است.» در ادامه این نگرانی ها یکی از فرماندهان ناتو هم مدعی شد که زیرساخت های مستقر در اعماق دریاها، بعد از خرابکاری در خطوط لوله گاز [نورد استریم]، در مقابل تهدیدهای روسیه آسیب پذیر هستند و بروز «جنگ ترکیبی» در این مناطق، امنیت اروپا و آمریکای شمالی را تهدید می کند. به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، «دیدیه مالتره» دریاسالار و معاون ستاد فرماندهی نیروی های دریایی متفقین (مارکوم) ناتو مدعی شد:«امنیت یک میلیارد نفر در سراسر اروپا و آمریکای شمالی در نتیجه تلاش های روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت های آسیب پذیر گسترده از جمله مزارع بادی، خطوط لوله و کابل های برق در خطر است.» وی ادامه داد:«شبکه کابل ها و خطوط زیر آب که برق اروپا و ارتباطات اروپا به آنها متکی هستند برای مقاومت در مقابل «جنگ ترکیبی» مسکو و سایر دشمنان ناتو ساخته نشده اند. ما می دانیم که روس ها جنگ های هیبریدی زیادی را در زیر دریا توسعه داده اند تا اقتصاد اروپا را از طریق کابل ها، کابل های اینترنت و خطوط لوله مختل کنند. کل اقتصاد ما زیر آب در معرض تهدید قرار دارد.» این مقام ناتو اضافه کرد: ما می دانیم که روس ها تا ساخت زیردریایی های هسته ای برای عملیات در زیر دریا پیش رفته اند بنابراین ساده لوح نیستیم و ما به عنوان کشورهای عضو ناتو با یکدیگر همکاری می کنیم. گاردین درباره اظهارات این مقام نظامی ناتو نوشته است: این اظهارات بعد از وقوع 2 حادثه مشکوک به خرابکاری در خطوط لوله گاز مطرح شد. اولین حادثه در دریای بالتیک و در خطوط نورد استریم یک و 2 در ماه سپتامبر (شهریور) سال 2022 رخ داد و دومی سال گذشته میلادی در خط زیردریایی بالتیک کانکتور (بین فنلاند و استونی) اتفاق افتاد. با وجود تحقیقات گسترده از سوی کشورهای مختلف، پرونده این حوادث هنوز حل نشده باقی مانده است. در عین حال فنلاند دسامبر(دی) گذشته مدعی شد که همه شواهد نشان می دهند که یک کشتی چینی به شکل عمدی با لنگر خود به این خط لوله آسیب رسانده است.علی رغم این ادعاها که مقصر این خرابکاری ها روسیه و چین هستند بسیاری از گزارش ها نشان می دهد که این خود آمریکا بوده است که برای قطع وابستگی اروپا به انرژی روسیه و وابسته کردن این کشورها به خود در خطوط نورد استریم خرابکاری کرد.