آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۹۸۸
ورزش
۲۲
چهره هفته

شب ناکامی تیم های اسپانیایی

اخراج 50 میلیون یورویی

دنیای اقتصاد: تکلیف دو تیم از چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب درحالی مشخص شد که در اتفاقی جالب، هردو از گروه F کارشان در این فصل را شروع کردند و برای سومین و چهارمین بار باید باهم پیکار کنند. آن هم با برتری برابر دو غول اسپانیایی که شاید پیش از بازی برگشت، از شانس بیشتری برای صعود برخوردار بودند.اینکه یکی از بهترین بازیکنان حاضر در روزهای سخت تیم منجر به حذف از اروپا شود، موقعیت دردناکی است که فقط هواداران بارسلونا می توانند آن را درک کنند.

رونالد آرائوخو که بهترین مدافع فصول اخیر بارسا بوده، در شبی که تیمش بیشترین شانس را برای تاریخ سازی پس از 5 فصل و صعود به نیمه نهایی داشت تیر خلاص را وارد کرد و از زمین اخراج شد. بلوگرانای میزبان هم پس از 10نفره شدن نه تنها نتوانست برتری اش در جریان بازی را حفظ کند که هیچ، 4گل از پی اس جی دریافت کرد تا برد با ارزشش در پارک دپرنس هم سوخت شود. بارسایی ها که خودشان را برای تنبیه کردن عثمان دمبله آماده کرده بودند، طوری توسط بازیکن سابق شان تنبیه شدند که مشخص شود نفرین پول هنگفت نیمار هنوز با آنهاست! دمبله در این فصل مجموعا سه گل به ثمر رسانده که دو گل آن برابر بارسا بوده. این اتفاق ناخودآگاه آبی واناری ها را یاد فیلیپه کوتینیو می اندازد که مثل دمبله با قیمت هنگفتی راهی اسپانیا شد، هیچ کاری برای تیم انجام نداد و وقتی به بایرن مونیخ قرض داده شد، در جریان شکست مفتضحانه بارسا برابر این تیم دبل کرد!

اما شکست برابر پاریس انریکه، یک باخت معمولی نبود؛ چرا که حالا کیلیان امباپه با 6گل پس از توماس مولر 8گله دومین مهاجمی است که بیشترین گل را برابر بلوگرانا در اروپا به ثمر رسانده و حضور احتمالی سال بعدش در رئال، از همین حالا بساط کنایه رقیب دیرینه را فراهم کرده است. ضمن اینکه بارسا با این نتیجه، شانس حضور در جام جهانی 2025 باشگاه ها را که با 32تیم در آمریکا برگزار می شود، از دست داد. با توجه به رنکینگ یوفا اگر شاگردان ژاوی دیرتر از اتلتیکو با لیگ قهرمانان وداع می کردند، می توانستند در آن رقابت ها حضور پیدا کنند و بیش از 50میلیون یورو به جیب بزنند. اما در شب حذف آنها، اتلتیکو هم در وستفالن کامبک سختی خورد تا دورتموند و پی اس جی به یاد مرحله گروهی دوباره برابر هم بایستند و روزگار بارسا تلخ تر شود.