آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۵۷۴۱
اقتصاد
۶
رویداد

بازدید معاون اول رییس جمهور از پارک فناوری پردیس

سه ساعت با شگفت انگیزان ایرانی

معاون اول رییس جمهور عصر سه شنبه با حضور در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس ضمن حضور در سیزدهمین نشست هیات امنا، از جدیدترین دستاوردهای شرکت های دانش بنیان این مجموعه علمی در حوزه تولیدات و تجهیزات پزشکی، دارویی، حمل و نقل و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما، مالی و بانکی، صنعتی و انرژی بازدید کرد و با توضیحات مسوولان مربوطه در جریان جدیدترین تولیدات علمی و فناور شرکت های دانش بنیان این مجموعه و برخی مشکلات آنها قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور همچنین در سیزدهمین نشست هیات امنای مشترک پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت شرکت کرد و در این جلسه رییس پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس و اعضای هیات امنا به تشریح مشکلات، درخواست ها و مسائل خود پرداختند.

دکتر مخبر در این نشست با تاکید براینکه پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود و در مجامع بین المللی حضور فعالانه داشته باشد، گفت: بخش علمی و فناوری مزیت کشور است و باید در سطح کشور چنین پارک های علم و فناوری توسعه و گسترش یابد و همچنین با وجود دیپلماسی و سیاست خارجی فعال دولت سیزدهم و عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان های مهم اقتصادی و تجاری بین المللی، باید شرکت های دانش بنیان از این مزیت حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: بزرگ ترین مزیت کشور و جمهوری اسلامی، وجود نیروی جوان و نخبه است که خداوند به این کشور عطا کرده و مسوولان دولتی و حکومتی باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشند.

دکتر مخبر با اشاره به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

دکتر مخبر اظهار داشت: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم و بهترین مدل برای اداره و حل مسائل کشور هستند که باید بستر فعال شدن بخش خصوصی با تکیه بر این شرکت ها و جوانان تحصیلکرده فراهم شود.وی تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری باید به همه ارکان دولت برای بهره گیری از چنین فرصتی در راستای حل مشکلات وزارتخانه ها کمک کند.

دکتر مخبر افزود: آینده اقتصاد جهان، اقتصاد دیجیتال است که خوشبختانه مزیت کشور و جمهوری اسلامی ایران در همین بخش است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید پس از شناسایی بسترهای دانش بنیان وزارتخانه ها به شرکت های دانش بنیان ماموریت دهد تا به حل مشکلات آنان کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با تاکید براینکه با حضور و بازدید از نمایشگاه ها و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و تلاش های جوانان نخبه، خلاق، مدیر و مدبر به وضوح مشاهده می کنیم که تمام مشکلات و مسائل کشور توسط این جوانان حل شدنی است، تصریح کرد: در زمان بروز هر گونه مشکل و مساله با مراجعه به نیروی های نخبه، جوان، با انگیزه، دیندار و وطن پرست توانستیم در حداقل زمان ممکن، با بهترین کیفیت و کمترین هزینه بسیاری از مشکلات کشور را حل و فصل کنیم.