آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
جهان
۶

فیلیپینی ها آدمک ترامپ را آتش زدند

همزمان با تظاهرات معترضان به سفر دونالد ترامپ به مانیل، دولت فیلیپین بیش از 06 هزار نیروی امنیتی، پلیس و سرباز را برای تضمین امنیت در جریان نشست آ.سه.آن و رخدادهای مرتبط با آن بسیج کرده است.

معترضان فیلیپینی دیروز (دوشنبه) در جریان تظاهرات، آدمک بزرگی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در اعتراض به امپریالیسم آمریکایی به آتش کشیدند. این تظاهرات در اعتراض به ورود ترامپ برای حضور در سی و یکمین نشست آ.سه.آن در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار شد.

آدمک ترامپ که چندین متر ارتفاع داشت و دارای چهار دست بود که به شکل صلیب شکسته نازی ها ساخته شده و در دستانش یک موشک اتمی، بولدوزر، کیسه های دلارهای آمریکایی و یک تفنگ است در میان شعارهای ضد ترامپ معترضان به آتش کشیده شد.

«رناتو ریز»، دبیرکل «ائتلاف نوین میهن پرستی» که این راهپیمایی را سازماندهی کرده به اسپوتنیک گفت که این گروه راهپیمایی از خیابان اصلی نشست آغاز شد که مرکز کنوانسیون بین المللی فیلیپین در آن قرار دارد. این راهپیمایی در ساعت 9 به وقت محلی آغاز شده، اما پلیس مسیر معترضان را در خیابان «تفت» بست و مانع از پیشروی شد. 0003 نفر در این راهپیمایی حضور داشتند. براساس گزارش رسانه های محلی، پلیس تلاش کرد با آب پر فشار معترضان را متفرق کند، همان طور که روز یکشنبه این کار را کرد و باعث شد تعدادی از معترضان زخمی شوند.