آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
شهرستان ها
۷

تخلیه بار در برخی بنادر استان بوشهر از سر گرفته شد

تخلیه بار شناورهای سفاری در بندرهای بوشهر که در سه ماه گذشته تعطیل شده بود، در روزهای اخیر با پیگیری و همکاری مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از سرگرفته شد و به روال عادی گذشته بازگشت.

صاحبان شناورهای سفاری در اعتراض به آنچه محدودیت ها و سختگیری های مصوبه جدید ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) عنوان می کنند، از تخلیه بار خودداری کرده و خواستار بازنگری و اصلاح این مصوبه هستند.

تخلیه نشدن کالاهای همراه ملوان باعث کمیاب شدن و گرانی این اجناس و خالی شدن مغازه های فروشنده کالای ته لنجی در بندرهای استان بوشهر شد که تجمع ها و تعطیلی بازار در برخی بندرهای این استان ازجمله گناوه، دیلم، دیر، ریگ و دلوار را در پی داشت.

فرماندار دیر استان بوشهر گفت:به همت مسئولان و همکاری صاحیان ملوانان شناورهای سفاری کار تخلیه بار طبق مصوبه جدید ساماندهی کالای همراه ملوان از روز شنبه هفته جاری در این بندر آغاز شد.

حمزه اعتماد یادآورشد: در زمان حاضر حدود 180 شناور سفاری در این بندر فعالیت دارند.

بندر دیر(DAYYER) از بنادر فعال تجاری استان بوشهر بشمار می آید.

فرماندار گناوه نیز گفت: تخلیه شناورهای سفاری در گمرک این بندر که از چند روز پیش آغاز شده مقطعی نیست و مستمر ادامه خواهد داشت و مردم نباید نگران و دغدغه ای داشته باشند.

سیدعلی پاک نژاد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان افزود: مردم نباید به شایعه هایی که در فضای مجازی و محافل مبنی بر مقطعی بودن تخلیه کالاها و قطع شدن آن مطرح می شود، توجه کنند و هرزمان نیز خللی در روند آن بوجود آمد بموقع برطرف خواهد شد.

وی از مغازه داران خواست بدون دغدغه به کسب وکار بپردازند و مغازه های خود را روی شهروندان و مسافران از نقاط مختلف کشور باز کنند.

فرماندارگناوه گفت: تعطیل کردن مغازه ها تنها به سود عده ای فرصت طلب است که قصد ضربه زدن و از رونق افتادن بازار این شهرستان گردشگر پذیر را دارند.

وی با بیان اینکه مصوبه جدید کالای همراه ملوان در کنار معایب، دارای محاسن خوبی برای ساحل نشینان است، افزود: با اجرای مصوبه جدید کالای همراه ملوان به سمت قانون گرایی سوق داده شده و بسیاری از دغدغه و نگران های مردم که با آن سالیان سال گریبانگیر بودند برطرف شده و معایب آن نیز با نگاه کارشناسی به اطلاع مقام های مربوطه در مرکز رسانده شده است.